تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری از آغاز به کار ارائه خدمات تخصصی صنعت جوش و بازرسی‌های فنّی جوش و خوردگی (NDT) در جهاد دانشگاهی خبر داد.
کد خبر: ۴۳۸۴۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳ 10 June 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، وحید خلیلی اردلی فزود: با عنایت به ظرفیت منحصربه فرد استان در زمینه صنعت جوشکاری و وجود نیروی انسانی متخصص در شهر هفشجان جهاد دانشگاه اقدام به ارائه خدمات تخصصی در این رشته فنی کرده است.
وی با بیان اینکه حدود 50 درصد زیربنای تجهیزات ساخت و ساز و تولید کشور از صنعت جوش منشا می‌شود، گفت: بدون شک باید از شهر هفشجان به عنوان قطب جوشکاری کشور نام برد چرا که بخشی از صنعت جوشکاری مرهون تلاش صنعتگران این شهر در کشور است.
به گفته وی، با توجه به این ظرفیت، جهاد دانشگاهی استان زمینه ارائه خدمات تخصصی بازرسی های فنی جوش و خوردگی را آغاز کرد.
وحید خلیلی، رعایت استاندارد‌های بین‌المللی در محصولات مرتبط با جوشکاری را یکی از نکاتی دانست که باید به آن توجه کرد و آن را زمینه ‌ساز اشتغال و تولید دانست.
وی گفت: جهاد دانشگاهی در زمینه خدمات تخصصی بازرسی های فنی جوش و خوردگی با انجام کارهای اجرایی در صنعت فولاد و نفت و گاز، گام‌های خوبی برداشته است که بازرسی های جوش شرکت صفا فولاد سپاهان (خطوط انتقال آب بروجن به فولاد)، بازرسی های جوش شرکت انرژی گستر نصیر (کارخانه فولاد چهار محال و بختیاری) و بازرسی های جوش مخازن شرکت کیمیا صنایع دالاهو از جمله این اقدامات است.
رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری افزود: به غیر از ارائۀ خدمات مستقیم در زمینه بازرسی‌های فنّی جوش و خوردگی (NDT) در صنایع استان و کشور، ارائه آموزش های کوتاه مدت تخصصی در حوزۀ جوش و تست‌های غیرمخرب و تحقیقات و پژوهش‌های مرتبط با موضوع هم از اهداف این زمینۀ نوین پژوهشی در جهاد دانشگاهی استان است.
بیش از دو هزار نفر از صنعتگران جوشکار هفشجان در پروژه های بین المللی و ملی مشغول فعالیت هستند.
شهر هفشجان در 8کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد به عنوان یکی از تخصصی ترین شهرهای ایران در صنعت جوشکاری شناخته می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار