از ابتدای امسال تاکنون صورت گرفت؛
تابناک چهارمحال وبختیاری- فرماندار بن از دستگیری 22 فعال حوزه مواد مخدر در شهرستان بن و تحویل آنان به مراجع قضایی طی 80 روز گذشته خبر داد و گفت: این تعداد در مدت مشابه سال گذشته 23 نفر بوده است .
کد خبر: ۴۳۹۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰ 11 June 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- کمال اکبریان در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بن، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون میزان کشفیات مواد مخدر در این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 180 درصدی داشته است .

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون یک کیلو و 396 گرم مواد مخدر در این شهرستان کشف و ضبط شده است .

اکبریان گفت: از ابتدای امسال تاکنون از مجموع مواد مخدر کشف شده در شهرستان بن یک کیلوگرم حشیش به صورت ترانزیتی و بقیه انواع مواد مخدر دیگر بوده است .
وی از دستگیری 22 فعال حوزه مواد مخدر در شهرستان بن و تحویل آنان به مراجع قضایی طی 80 روز گذشته خبر داد و تصریح کرد: این تعداد در مدت مشابه سال گذشته 23 نفر بوده است .
وی با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه در اولویت برنامه‌های این حوزه است، گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای دانش آموزان، خانواده‌ها و بهبودیافتگان، همایش پیاده‌روی خانوادگی، برگزاری مسابقات مختلف ورزشی، برگزاری نمایشگاه مبارزه با مواد مخدر و همایش تجلیل از خانواده‌های شهیدان حوزه مبارزه با مواد مخدر از برنامه‌های روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در این شهرستان است .
اکبریان خاطرشنان کرد: پاکسازی نقاط آلوده، برخورد قاطع با خرده‌فروشان، آموزش ضابطین در خصوص نحوه بازرسی و کشف و مبارزه با مواد مخدر، اعطای نمایندگی ایست و بازرسی به پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان و اختصاص شعب ویژه برای تسریع در رسیدگی پرونده‌های مرتبط با مواد مخدر از جمله برنامه‌های کمیته انتظامی و حقوقی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان است .
در ادامه جلسه دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به اینکه اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر در گرو آماده‌سازی ذهنی مردم و تمهید زمینه‌های حضور آنان در این مهم است، گفت: باید نهادهای مسئول فرهنگی و سازمان‌های مردم نهاد درگیر از فرصت ماه مبارک رمضان به منظور آگاه‌سازی مردم در این راستا، نهایت استفاده را ببرند .
سید قدیر مرتضوی موضوع کارآفرینی بهبودیافتگان را از دیگر اقدامات مهم اجرایی در حوزه مبارزه با مواد مخدر دانست و تصریح کرد: باید با متحول ساختن نگرش و نگاه بدبینانه نسبت به این قشر و خانواده‌های آنان در جامعه، دامنه آسیب‌های اجتماعی آن را به حداقل رساند .

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار