معاون وزیر:
تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون اقتصادی و برنامه ریزی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: افزون بر 80 درصد از برنامه های اقتصاد مقاومتی این وزارتخانه تاکنون اجرایی شده است.
کد خبر: ۴۳۹۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸ 11 June 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- حجت الله میرزایی با رد ادعای مطرح شده از سوی مخالفان دولت مبنی بر محقق نشدن برنامه های اقتصاد مقاومتی افزود: این وزارتخانه 6طرح را در ستاد اقتصاد مقاومتی در دستور کار خود قرار داد که بخش های مهمی از این طرح ها اجرایی شده است.
وی ادامه داد: این طرح ها شامل طراحی و تدوین و اجرای برنامه جلوگیری از نسلی شدن فقر، ایجاد پنجره واحد خدمات اجتماعی ، تامین مالی واحدهای خرد و کارآفرینی اجتماعی، طراحی و پیاده سازی الگوهای ایجاد اشتغال فراگیر با اتصال بنگاه های محلی-منطقه ای به شرکت های بزرگ،ارتقای مهارت های فنی وحرفه ای و طراحی و پیاده سازی الگوهای توسعه رشته های پر اشتغال منطقه ای بوده است.
میرزایی بیان کرد: در طرح پنجره واخد خدمات اجتماعی که 90 درصد پیشرفت داشته است، تمام خدمات مستمری بگیران از طریق این بخش انجام می شود.
وی با اشاره به فعال شدن سامانه رفاهی در کشور افزود: از این پس تمام خدمات اجتماعی در بخش طرح پنجره واحد انجام می شود.
معاون اقتصادی و برنامه ریزی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در طرح جلوگیری از نسلی شدن فقر نیز اکنون 6سامانه در کشور فعال شده است که سامانه شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل و سوء تغذیه کودکان از این جمله اند.
میرزایی اظهار کرد: براساس گزارش های دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جزء وزارتخانه هایی است که بیشترین درصد کار در اقتصاد مقاومتی را انجام داده است.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره شاخص های کسب و کار در دولت یازدهم گفت: شاخص جهانی کسب و کار در دولت نهم و دهم 64 رتبه تنزل کرد.
به گفته وی، رتبه ایران در این بخش در دولت نهم و دهم از 88 به 152نزول کرد و یک سقوط آزاد بی سابقه در جهان بود که در دولت یازدهم این رتبه از 152به 120رسیده است که هر چند رتبه 120 نیز از نقطه مطلوب فاصله دارد.
میرزایی گفت: تمرکز اصلی دولت بهبود شاخص کسب و کار است و برای بهبود این شاخص زمینه لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی را فراهم کرده است.
وی اضافه کرد: سالانه یک میلیون و 300هزار نفر وارد بازار کار می شوند اما خروجی آن مستلزم نرخ پر شتاب در سرمایه گذاری است تا بتوان شاخص کسب و کار را به همان دوران دولت اصلاحات بازگرداند.
میرزایی در پاسخ به این سوال ایرنا که برخی از شبکه های اجتماعی از او به عنوان وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی یاد می کنند نیز گفت: این صحت ندارد چرا که برای دولت دوازدهم با کسی تاکنون صبحتی نشده است.
یکی از مهمترین دغدغه های دولت یازدهم که معاون اول رئیس جمهوری از آن به عنوان یک ' ابر چالش ' نام برده است، مساله بیکاری است و دولت برای افزایش نرخ اشتغال راهبردهای مهمی را در بخش اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار