تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس هیأت ورزش روستایی و بازی‌های محلی چهارمحال و بختیاری گفت: حدود یک هزار و 500 تا دوهزار ورزشکار در قالب 300 تیم در مسابقات فوتسال، والیبال و بازی‌های بومی محلی روستایی جام رمضان در استان شرکت دارند.
کد خبر: ۴۳۹۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳ 12 June 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- فخرالدین اسدی اظهار کرد: مسابقات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی با رقابت میان 840 روستا در سطح استان در حال برگزاری است.
وی افزود: حدود یک هزار و 500 تا دوهزار ورزشکار در قالب 300 تیم در مسابقات فوتسال، والیبال و بازی‌های بومی محلی روستایی جام رمضان در استان شرکت دارند.
اسدی با اشاره به اینکه این رقابت‌ها میان 840 روستا در سطح استان برگزار می‌شود، تصریح کرد: ورزش‌های بومی محلی اعم از هفت سنگ، یک قل دو قل، طناب کشی و کُشتی‌های سنتی همانند لوچو و گورِش است .

رئیس هیأت ورزش روستایی و بازی‌های محلی استان تأکید کرد: سال گذشته دو تیم 10 نفره والیبال و فوتسال از این مسابقات به مرحله کشوری راه‌ یافتند .
اسدی با اشاره  به اینکه تنها تعداد اندکی از روستاهای استان دارای سالن ورزش هستند، اظهار کرد: به دلیل کمبود و نبود این سالن‌ها این مسابقات در شهرستان‌ها برگزار می‌شود .
وی با اشاره به اینکه تیم هفت‌سنگ در جام رمضان سال گذشته در بخش آقایان رتبه اول کشور و در بخش خانم‌ها رتبه دوم کشور را کسب کرد، گفت: مرحله استانی مسابقات ورزش‌های روستایی و بازی‌های محلی پس از ماه رمضان برگزار می‌شود و منتخبین به مرحله کشوری و بعد از آن به مسابقات ملی در کشور گرجستان راه می‌یابند .
رئیس هیأت ورزش روستایی و بازی‌های محلی از توزیع یک هزار توپ و 500 لباس ورزشی میان ورزشکاران طی سال گذشته خبر داد و گفت: اعتبارات، تجهیزات و امکانات این هیأت بسیار اندک است و نیازمند حمایت و توجه بیشتر مسئولین است و اکنون با کمک‌های خیرین و دهیاران در حال فعالیت است.

اسدی خاطرنشان کرد: در سال گذشته پنج هزار و 460 برنامه در این هیأت اجراشده است و امسال نیز تاکنون 600 برنامه همچون برنامه‌های نوروزی، هفته سلامت و مبعث پیامبر برگزار شده است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار