تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال وبختیاری گفت: در راستای حفاظت از عرصه های منابع طبیعی و آموزش جوامع محلی در این استان از ظرفیت های دانشجویان استفاده می شود.
کد خبر: ۴۳۹۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸ 12 June 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- هومان خاکپور اظهار کرد: منابع طبیعی و سازمان بسیج دانشجویی استان با هدف استفاده از ظرفیت های دانشجویی برای ترویج فرهنگ حفاظت، حراست و صیانت از منابع طبیعی، کمک در اطفاء حریق و آموزش های جوامع محلی در بخش های مختلف منابع طبیعی همکاری می کنند.به گفته وی، منابع طبیعی با استفاده از ظرفیت دانشجویان بسیجی در مناطق روستایی و جنگل نشین برای آموزش جوامع محلی به منظور صیانت از عرصه های جنگلی،بهره برداری از طبیعت ، معیشت جایگزین و جنگلکاری اقتصادی، اقدام می کند.
خاکپور تصریح کرد: دانشجویان ابتدا از سوی کارشناسان منابع طبیعی آموزش و مهارت های لازم را فراگرفته و پس از دریافت کارت همیار طبیعت و مروج افتخاری،این اداره کل، فعالیت خود را آغاز می کنند.
مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت:برای اجرای این طرح، دانشجویان با تخصص های مرتبط با فعالیت منابع طبیعی بکارگیری می شوند.
حدود یک میلیون و 400 هزار هکتار از مساحت چهارمحال و بختیاری معادل 86.4 درصد عرصه منابع ملی شامل جنگل و مرتع است که از این میزان حدود 307 هزار هکتار را پوشش جنگلی تشکیل می دهد.چهارمحال و بختیاری دارای نزدیک به 60هزار دانشجو است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار