فرماندار شهرکرد:
تابناک چهارمحال وبختیاری- فرماندار شهرکرد گفت: ادارات و ارگان‌ها در پیشنهاد عرصه‌های فعالیت جهادی ابتکار عمل داشته باشند.
کد خبر: ۴۳۹۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳ 12 June 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- حمید ملک‌پور دهکردی در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی و ستاد پشتیبانی اردوهای طرح هجرت شهرستان شهرکرد که در فرمانداری شهرکرد برگزار شد، اظهار کرد: اردوهای طرح هجرت که هر ساله در سطح شهرستان شهرکرد اجرا می‌شود کار بسیار خوب و مثبتی است، تمامی ارگان‌های مربوطه از جمله آموزش و پرورش، شهرداری‌ها، بخشداری‌ها، نوسازی مدارس، جهادکشاورزی، منابع‌طبیعی، ارشاد، اوقاف، بهزیستی، مرکز بهداشت، راه و شهرسازی، صدا وسیما و سازمان تبلیغات ملزم هستند همکاری لازم را با بسیج سازندگی در اجرای این اردوها داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه این ارگان‌ها باید لیست عرصه‌های پیشنهادی فعالیت جهادی در مجموعه تحت امر خود را تا تاریخ 10 تیرماه سال جاری به بسیج سازندگی ارائه دهند، عنوان کرد: ادارات باید در تأمین مصالح موردنیاز و هم‌چنین وسیله ایاب و ذهاب بسیجیان شرکت‌کننده در اردوهای هجرت همکاری لازم را داشته باشند.

فرماندار شهرکرد در ادامه با اشاره به عرصه‌های فعالیت جهادی پیش‌بینی شده برای ارگان‌ها، افزود: جهادکشاورزی در اموری مانند دام و طیور، حفظ نباتات، احداث جاده بین مزارع، نهال‌کاری می‌تواند از ظرفیت نیروهای بسیجی استفاده کند و همچنین اداره کل منابع طبیعی نیز در عرصه‌های فضای سبز، کپه کاری، مرتع‌داری و احیای مراتع در اردوهای هجرت از کمک بسیجیان جهت انجام اهداف خود استفاده کند.

ملک‌پور به بیان دیگر عرصه‌های فعالیت گروه‌های جهادی پرداخت و ادامه داد: امور عمرانی، مرمت بقعه امامزادگان، رنگ‌آمیزی مساجد، احداث خانه برای نیازمندان، احداث خانه‌های بهداشت، تربیت مربی، نصب و رنگ‌آمیزی تابلوهای جاده‌ای، رنگ‌آمیزی جداول، کشت گل‌محمدی و پاکسازی عرصه‌های طبیعی و مناطق حفاظت‌شده از برنامه‌های پیشنهادی به ادارات مربوطه است.

وی با درخواست از نمایندگان ادارات و ارگان‌های شرکت‌کننده در جلسه برای داشتن ابتکار عمل، خاطرنشان کرد: برای انجام کارهای جهادی نیاز به تأمین زیرساخت‌های لازم است و این مسأله مستلزم همکاری تمامی دستگاه‌ها است، همچنین صدا و سیما در پوشش فعالیت‌های طرح هجرت اقدامات لازم را نجام دهد.

گفتنی است؛ فرماندار شهرکرد در پایان از ادارات و ارگان‌های مربوطه خواست برای ارائه پیشنهادات خود در رابطه با عرصه‌های فعالیت گروه‌های جهادی در ادارات زیرمجموعه خود، از ظرفیت بسیج سازندگی در اجرای اهداف خود استفاده کنند و همچنین همکاری لازم را با بسیج سازندگی داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار