تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری گفت: هیچ گونه تصرفی در زمین‌های دولتی متعلق به راه و شهرسازی در محدوده و حریم شهرهای استان، از سال 94 تاکنون صورت نگرفته است.
کد خبر: ۴۴۰۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲ 13 June 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- قاسم قاسمی اظهار کرد: افزایش نظارت‌ها، ایجاد یگان حفاظت و بکارگیری نیروهای حفاظت از اراضی، مکاتبه با شهرداری به منظور جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز، اقدامات ستاد زمین خواری استان و کشور و شورای حفظ حقوق بیت‌المال از دلایل این عدم تصرف بوده است .

وی تصریح کرد: در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت به منظور حل مشکلات تصرفاتی که در سال‌های قبل از سال 88   در اراضی ملی انجام شده و به شکل مسکونی مورد استفاده قرار گرفته است بر اساس قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی تولید و عرضه مسکن موظف به رعایت قوانین خاصی هستند .

قاسمی تاکید کرد: در این قوانین آمده است که زمین‌های با حداکثر 250 متر مربع به قیمت منطقه‌ای و با دارا بودن شرایط لازم، و زمین‌های تا حداکثر 500 متر مربع به قیمت کارشناسی روز بدون لحاظ ارزش افزوده ناشی از سرمایه‌گذاری، قیمت گذاری می‌شوند .

وی ادامه داد: قانون مذکور برای زمین‌های تصرف شده پس از سال 88، اجرا نمی‌شود و بایستی این املاک رفع تصرف شود.

 قاسمی در خصوص املاک دولتی در شهرهای بالاتر از 25 هزار نفر جمعیت، بیان کرد: طبق دستورالعمل سازمان ملی زمین و مسکن متصرف که دارای شرایطی همانند استفاده نکردن از تسهیلات دولتی است در مراکز استان ها تا حداکثر 100 متر مربع با ارزش 100 میلیون تومان به قیمت تمام شده منطقه‌ای قیمت گذاری و از متصرف دریافت می‌شود .

وی اضافه کرد: مطابق این قانون در شهرهای یک استان، املاک تا 100متر مربع با ارزش حداکثر 50 میلیون تومان به قیمت تمام شده منطقه‌ای برای متصرف محسوب و از آن دریافت می‌شود .

قاسمی خاطرنشان کرد: برای زمین‌های بیش از 100 متر مربع نیز در مراکز استان و شهرها، مابه تفاوت آن به قیمت کارشناسی روز از متصرف اخذ می‌شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار