تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری گفت: فرونشست زمین در چهارمحال و بختیاری به معضلی اساسی تبدیل شده است.
کد خبر: ۴۴۰۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶ 13 June 2017

به گزارش تابناک شهرکرد– علی محمدی‌مقدم در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، اظهار کرد: فرونشست زمین به میزان چهار میلی‌متر در سال طبیعی ولی مازاد این میزان خطرساز است که متأسفانه فرونشست زمین در برخی از نقاط استان بیش از این میزان است.

وی راه‌های جلوگیری از بحران فرونشست زمین را اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری دانست و گفت: وزارت نیرو باید به اجرای این عملیات توجه بیشتری داشته باشد.

محمدی‌مقدم اظهار کرد: امسال شش هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی در سطح کشور طعمه حریق شدند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خاطرنشان کرد: سال گذشته مبلغ 10 میلیارد ریال برای خرید تجهیزات اطفاء حریق به دهیاران جنگل‌نشین اختصاص یافت.

وی با تأکید بر اینکه همکاری دستگاه‌های کشوری و لشگری در بحث آتش‌سوزی به خوبی انجام می‌شود، گفت: طی سال گذشته تعداد 70 فقره آتش‌سوزی در 158 هکتار از اراضی ملی استان دچار حریق شده که این رقم کاهش 30 درصدی نسبت به سال 94 را نشان می‌دهد.

مدیرکل منابع طبیعی استان با اشاره به علل حریق سهوی، اظهار کرد: گردشگران، چوپانان و کشاورزان پس از استفاده از آتش اقدام به خاموش کردن آن نمی‌کنند و در نتیجه وزش باد سبب سرایت آتش به پوشش گیاهی و آتش‌سوزی می‌شود.

محمدی‌مقدم در پایان خاطرنشان کرد: انسجام سازمانی برای مدیریت یکپارچه منابع طبیعی نیازمند تخصیص اعتبارات ملی و استانی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار