پس از دیدار شاعران با رهبری
تابناک چهارمحال وبختیاری- بانوی شاعر استان چهارمحال و بختیاری گفت: مقام معظم رهبری را مانند یک معلم ادبیات دیدم.
کد خبر: ۴۴۱۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱ 14 June 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- مرجان بیگی‌فرد اظهار کرد: در دیدار روز شنبه 20 خرداد‌ماه جاری با مقام معظم رهبری، ایشان را مانند یک معلم ادبیات و صاحب نظر در شعر دیدم.

وی فضای این دیدار را معنوی و غیر قابل وصف عنوان کرد و افزود: فرمایشات مقام معظم رهبری را به عنوان سرمشق خط شعری قرار داده‌ام و از راهنمایی‌ها و سخنان ایشان بهره‌مند شدم.

این شاعر جوان ادامه داد: مقام معظم رهبری اخوان ثالث را به عنوان الگوی شاعر انقلابی معرفی کردند و از همه شاعران کشور خواستند تا شعر‌های انقلابی را مطالعه کنند.

بیگی‌فرد تولد در خانواده‌ای فرهنگی و داشتن مادری شاعر را مشوق پای نهادن خود در حیطه هنر عنوان و اضافه کرد: از کودکی به همراه مادرم در مجالس شعر حضور داشتم و فعالیت جدی خود را در بدو ورود به دانشگاه آغاز کردم.

وی ادامه داد: از دوران دبیرستان جز برترین‌های المپیک ادبی بودم و آثارم در جشنواره‌های شعر جوان سوره، عاشورایی و بسیج دفاع مقدس حائز رتبه برتر شدند.

بانوی شاعر استان چهارمحال و بختیاری گفت: اشعار من در قالب غزل و سبک کلاسیک سنتی است و تاکنون بیش از 100 شعر با موضوع طبیعت و زندگی مردم استان چهارمحال و بختیاری سروده‌ام.

بیگی‌فرد افزود: قصد دارم به زودی 50 غزل برگزیده از آثارم را در قالب اولین کتاب شعرم با عنوان احتمالی « کتابخانه‌ بی شاهنامه» به چاپ برسانم.

وی ادامه داد: در حال حاضر در انجمن‌های ادبی آفتابگردان، شعر جوان و شهرستان ادب عضو هستم و از نقد‌های اساتید مطرح در این انجمن‌ها برای بالابردن کیفیت آثارم استفاده می‌کنم.

غزل زیر با عنوان «کوه» یکی از آثار این بانوی شاعر جوان استان چهارمحال و بختیاری است:

انگار شکل دیگر تنهایی من‌اند این کوه‌ها تمام شکیبایی من‌اند
سردند و پر غرور ولی سخت مهربان معشوق پر ابهت رویایی من‌اند
هرجا قدم گذاشته‌ام قد کشیده‌اند تصویر آشنای تماشایی من‌اند
نزدیک آسمان شده‌ام بر فرازشان چون نردبام عالم بالایی من‌اند
تصنیف شاد شرشر رودند بین کوه این نغمه‌ها شبیه به لالایی من‌اند
هرچند سال‌خورده و رنجور و خسته‌اند تندیس برف پیکر زیبایی من‌اند
میراث صبر میهن سختی کشیده‌ام این رشته‌کوه‌ها همه دارایی من‌اند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار