به گزارش تابناک شهرکرد- نماینده مردم شهرستان اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در چهارمحال و بختیاری از پیگیری برای تغییر اقلیم گازی برخی از شهرهای این حوزه انتخابیه خبر داد.
کد خبر: ۴۴۱۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷ 15 June 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- علی کاظمی باباحیدری در خصوص دیدار خود با معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران افزود: در این نشست معاون وزیر نفت برای تغییر اقلیم گازی برخی از شهرهای استان موافقت کرد و برای اجرای این طرح در استان قول مساعد داد.
وی افزود: براساس این توافق، تعدادی از شهرهای استان در حوزه انتخابیه اردل، فارسان ،کوهرنگ و کیار از اقلیم گازی دو به اقلیم گازی یک ارتقا می یابد.
به گفته وی، بر این اساس با توجه به سردسیر بودن برخی از مناطق چهارمحال و بختیاری اقلیم گازی باعث کاهش هزینه های مصرف می شود.
وی افزود:تقسیم بندی کشور در پنج اقلیم برای محاسبه نرخ گاز انجام می شود که با توجه به سردسیر بودن این استان ، نرخ گاز آن براساس اقلیم یک و دو محاسبه می شود.
نماینده مردم شهرستان اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در چهارمحال و بختیاری گفت:94 درصد جمعیت 900 هزار نفری این استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار است که تاکنون عملیات گازرسانی به 99 درصد شهرها و 84 درصد روستاهای استان انجام شده است.
وی تصریح کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان سال 1399 تمام روستاهای بالای 20 خانوار چهارمحال و بختیاری از نعمت گاز برخوردار می شود.
براساس همین تقسیم بندی از 15 فروردین تا 15 آبان هر سال به عنوان فصل گرم و از 15 آبان تا 15 فروردین هر سال به عنوان فصل سال در محاسبه نرخ گاز مصرفی محاسبه می شود.
شهرستان کوهرنگ به عنوان برف گیر ترین نقطه ایران در فصل زمستان است و سرما در برخی از مناطق شهرستان های کیار و فارسان در زمستان ها گاهی تا منفی 15درجه نیز می رسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار