استاندار:
تابناک چهارمحال وبختیاری- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: برنامه رفع مشکل بیکاری و اقتصادی این استان در قالب لایحه ای تهیه و آماده ارائه به هیات دولت است.
کد خبر: ۴۴۲۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰ 17 June 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- قاسم سلیمانی دشتکی در شورای هماهنگی بانک های چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: با توجه به مشکل اشتغال و نرخ بالای بیکاری در این استان لایحه ای تنظیم و برای تصویب در هیات دولت آماده شده است.
براساس اعلام اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری آخرین آمار بیکاری این استان با 5 درصد کاهش نسبت به اسفندماه سال گذشته به حدود 15 درصد در سال جاری کاهش پیدا کرده است.
وی افزود: سال گذشته برای توسعه همه جانبه چهارمحال و بختیاری یک میلیون و 600 هزار مترمربع زیرساخت در روستاهای این استان ایجاد شد.
سلیمانی دشتکی تصریح کرد: تقویت زیرساخت های روستایی و ایجاد اشتغال در روستاها به جای کمک های بلاعوض به روستائیان می تواند در ارتقای کمی و کیفی شاخص های توسعه ای در بخش های مختلف مؤثر باشد.
وی با اشاره به وجود مشکل در سیستم بانکی کشور یادآور شد: عملکرد مجموعه بانکی چهارمحال و بختیاری رضایت بخش و قابل قبول است.
استاندار چهارمحال و بختیاری به نقش مهم بانک های عامل استان در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: سهمیه این استان از محل تسهیلات اقتصاد مقاومتی کشور در سال گذشته سه هزار و 600 منیلیارد ریال بود که با تلاش های صورت گرفته چهار هزار و 280 میلیارد ریال جذب شد.
وی گفت: این تسهیلات برای تکمیل 50 پروژه دارای 60 درصد پیشرفت فیزیکی، احیای 50 طرح راکد و افزایش ظرفیت تولید 195 واحد تولیدی نیمه فعال در چهارمحال و بختیاری پرداخت شده است.
سلیمانی دشتکی تاکید کرد: سال گذشته هفت هزار و 100 هکتار زمین برای توسعه باغات، کشت گیاهان دیم و دارویی، گل محمدی و مثمر کم آب بر در چهارمحال و بختیاری اختصاص پیدا کرد.
وی با اشاره به وجود 33 هزار و 500 متقاضی شغل در چهارمحال و بختیاری در سال 1395 افزود: از این تعداد برای 14 هزار و 300 نفر شغل ایجاد و نام آن ها در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت شد.
نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: براساس برآوردهای صورت گرفته بسیاری از شرکت ها و پیمانکاران بزرگ استان چرخش مالی و پرداخت مالیات خود را در بانک های تهران و خارج از استان انجام می دهند.
علی کاظمی باباحیدری تصریح کرد: شناسایی صاحبان این شرکت ها و پیمانکاران و برنامه ریزی به منظور انجام فعالیت های اقتصادی آنان در چهارمحال و بختیاری باید در دستور کار مسئولان اجرایی قرار گیرد.
وی تعریف اقتصاد در سطح ملی را ضروری دانست و یادآور شد: با این اقدام می توان زمینه رفع دغدغه های مقام معظم رهبری در این حوزه و همچنین تحقق سریع تر اهداف معظم له در خصوص نامگذاری امسال به نام 'اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال' را فراهم کرد.
کاظمی باباحیدری به موفقیت های دولت یازدهم در حوزه اقتصاد کشور اشاره و اظهار کرد: همراهی مجموعه بانکی می تواند مشکلات دولت در بخش اشتغال و اقتصاد را کاهش دهد.
وی با اشاره به وضعیت نامطلوب اشتغال و وجود محرومیت در چهارمحال و بختیاری افزود: برای رفع این مشکلات بایستی تلاش ها برای جذب اعتبارات از محل تسهیلات یک میلیون و 500 هزار دلاری صندوق توسعه ملی فراهم شود.
نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تهیه طرح توسعه روستایی باعث جذب بیشتر اعتبارات از محل این تسهیلات می شود.
وی گفت: با جذب تسهیلات مربوط به صندوق توسعه ملی می توان مشکل اقتصاد و اشتغال چهارمحال و بختیاری را تا حد قابل توجهی کاهش داد.
کاظمی باباحیدری تصریح کرد: برخی بانک های چهارمحال و بختیاری شعبه های خود در بعضی شهرهای استان را تعطیل کرده اند.
وی یادآور شد: راه اندازی باجه و یا نصب دستگاه خودپرداز در نقاطی از چهارمحال و بختیاری که شعبه بانکی ندارد، باید در دستور کار مدیران عامل بانک های استان قرار گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار