معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری مطرح کرد:
تابناک چهارمحال وبختیاری- کتابچه‌ «آسمان قدس» مختصری از زندگی‌نامه‌ آیت‌الله سید ابوالقاسم دهکردی به همت اداره کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری منتشر شد.
کد خبر: ۴۴۲۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹ 17 June 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: به مناسبت هشتاد و پنجمین سالگرد ارتحال عالم ربانی آیت‌الله سید ابوالقاسم نجفی دهکردی، کتابچه‌ «آسمان قدس»  تدوین و در هزار نسخه چاپ شده است.

حجت‌‌لاسلام حسن بت‌شکن افزود: منبع کتابچه‌ «آسمان قدس» جلد سوم کتاب گلشن ابرار به نویسندگی جمعی از پژوهشگران حوزه‌ علمیه قم هستند.

وی شرح مختصری از زندگی‌نامه‌ی این عالم ربانی را این چنین بیان کرد: نخستین مکتب تربیتی ابوالقاسم دامان مادری متدین و پدری پرهیز‌کار و خوش‌خو بود که در این فضای با‌صفا در کنار رشد جسمانی، با فضیلت‌های دینی خو گرفت و شور و اشتیاق فراگیری دانش اسلامی در اعماق وجودش زبانه زد و در ادامه‌ زندگی از محضر آخوند ملا‌محمد‌حسن اصفهانی مشهور به کوهی، دایی خود که پرورش یافته‌ مکتب حکیم سبزواری بود، استفاده کرد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری ادامه داد: ابو‌المعالی‌کرباسی، میرزا‌محمد‌حسن نجفی و حاج شیخ محمد باقر مسجد شاهی از دیگر اساتید سید ابوالقاسم دهکردی بودند و راه روایی این عالم عظیم‌الشأن از طریق علامه میرزا محمد هاشم اصفهانی به شیخ انصاری می‌رسد و طریق این شخصیت درخشان تشیع، در روایت حدیث به معصوم می‌رسد.

بت‌شکن گفت: به همین دلیل امام خمینی (ره) در آغاز کتاب اربعین درباره‌ سید‌ابوالقاسم دهکردی و سه نفر دیگر از مشایخ می‌فرمایند:«طریق این چهار نفر به شیخ انصاری می‌رسد و ما طریق دیگری هم داریم که به شیخ انصاری منتهی نمی‌شود و در اینجا آن طریق را ذکر نکردیم.»

وی اضافه کرد: سید ابوالقاسم دهکردی آثار ارزشمندی در علوم اسلامی از خود به یادگار گذاشت که از آن جمله می‌توان به منبرالوسیله، حاشیه برتفسیر صافی، حاشیه بر وافی، رساله‌ فقهی در قبض، بشارت السالکین یا واردات غیبیه، جنت المأوی در اخلاق، ذخیره‌ای بر ادعیه و ختومات، رساله در طهارت، شرح فارسی بر کتاب من لا یحضره الفقیه، الاخلاق و السوانح و اللوائح اشاره کرد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی ادامه داد: سرانجام پس از ۸۱ سال زندگی با برکت که ۷۰ سال آن در راه کسب معارف و افزایش توشه‌ آخرت و تقوی سپری شد، عالم ربانی آیت‌الله سید ابوالقاسم دهکردی در شب یک‌شنبه ششم شوال سال ۱۳۵۳ هجری قمری به سرای باقی شتافت.

گفتنی است؛ به مناسبت هشتاد و پنجمین سالگرد ارتحال آیت‌الله سید ابوالقاسم دهکردی، مراسم بزرگداشتی شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۶ مصادف با ۶ شوال در شهرکرد برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار