تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با تکذیب خبر تخریب قلعه تاریخی فرادنبه، گفت: دیواری که جلوی بنا از سوی پیمانکار تخریب شده اثر تاریخی نداشته و تازه‌ساز است.
کد خبر: ۴۴۲۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷ 17 June 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- مصطفی هادیپور اظهار کرد: این دیوار که با هدف حراست بیش‌از‌پیش از قلعه در سال 93 از سوی یک شرکت پیمانکاری در جوار قلعه ایجاد شده بود، به‌تازگی از سوی پیمانکار تخریب شده است.
وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده مشخص شد که این شرکت پیمانکاری با قصد خارج کردن تعدادی آجر از این دیوار بدون هماهنگی اقدام به تخریب کرده‌است.
هادیپور گفت: این اقدام پیمانکار اگرچه به بنای تاریخی آسیب نزده اما غیرقانونی و بدون هماهنگی بوده که این موضوع پیگیری حقوقی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این بنا در سال 93 مرمت شده است، خاطرنشان کرد: قرارداد مرمت سردرب قلعه نیز در سال 94 منعقد شد که به دلیل تعدد مالکان و عدم همکاری با میراث فرهنگی و ایجاد مزاحمت برای پیمانکار موجب شد تا این امر در داخل مقبره انجام شود.
به گفته وی، قلعه تاریخی صمصام‌السلطنه فرادنبه متعلق به دوره قاجار دارای قسمت‌های اعیان، نشیمن، حیاط، حمام، برج نگهبانی و باره‌بند برای نگهداری احشام است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار