تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: براساس پیش بینی های صورت گرفته امسال یکهزار متر از قنات های این استان بازسازی، نوسازی و احیاء می شود.
کد خبر: ۴۴۴۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵ 19 June 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- ذبیح الله غریب تاکید کرد: این طرح در راستای اجرای طرح 'تجهیز و نوسازی اراضی، احداث شبکه های اصلی و فرعی، افزایش راندمان مصرف آب' از مجموع طرحهای 13 گانه اقتصاد مقاومتی جهاد کشاورزی استان با ایجاد اشتغال مستقیم 270 نفر اجرایی می شود.
وی افزود: برای بازسازی، نوسازی و احیای یکهزار متر از قنات های چهارمحال و بختیاری 5 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار هزینه خواهد شد.
غریب تصریح کرد: امسال برای تامین و استحصال پنج میلیون مترمکعب آب کشاورزی از محل طرح های کوچک تامین آب 150 میلیارد ریال اعتبار هزینه می شود.
وی یادآور شد: تجهیز و نوسازی 100 هکتار از زمین های زیردست سدهای مخزنی و بندهای انحرافی مستقل چهارمحال وبختیاری با 10 میلیارد ریال اعتبار جزو برنامه های اولویت دار مسئولان جهاد کشاورزی استان در سال جاری قرار دارد.
مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: اجرای توسعه سامانه های نوین آبیاری در طرح های کشاورزی استان در دستورکار این سازمان قرار گرفته است.
وی گفت: به منظور اجرای این طرح در پنج هزار و 515 هکتار از زمین های این استان 606 میلیارد و 650 میلیون ریال هزینه می شود.
غریب تاکید کرد: طرح افزایش فرآورده ها و کاهش ضایعات در تولید محصولات از دیگر برنامه های جهاد کشاورزی استان است.
وی افزود:افزایش جذب مواد خام و بازسازی و نوسازی واحدهای صنایع کشاورزی چهارمحال و بختیاری با 152 نفر اشتغالزایی مستقیم امسال اجرایی می شود.
مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: افزایش 36 هزار و 50 تنی جذب مواد خام در این طرح به 410 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات نیاز دارد.
وی یادآور شد: به منظور بازسازی و نوسازی سه کارگاه صنایع کشاورزی چهارمحال و بختیاری 80 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت می شود.
چهارمحال و بختیاری در 9 سال گذشته به دلیل خسکسالی های مستمر با کاهش آب زیرزمینی، پایین آمدن 40 متری سطح آب چاه ها، افت شدید خروجی قنات ها و چشمه و همچنین خشک شدن بسیاری منابع آبی مواجه شده است.
بر اثر همین خشکسالی های پی در پی 560 رشته قنات از 840 قنات چهارمحال و بختیاری برابر 66.6 درصد خشک و یا کم آب شده و مابقی 40 تا 60 درصد کاهش آبدهی داشته است.
در این سال ها 280 رشته قنات در چهارمحال و بختیاری برابر 33.3 درصد مجموع قنات های این استان به طور کامل خشک شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار