تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال برای تکمیل و تجهیز زیرساخت های شبکه تعاون روستایی این استان 20 میلیارد ریال اختصاص یافته است.
کد خبر: ۴۴۵۵۷۶
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴ 21 June 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- ذبیح الله غریب تاکید کرد: این اقدام در راستای عملیاتی کردن اجرای طرح 'ذخیره سازی محصولات راهبردی مانند گندم با محوریت بخش خصوصی' از مجموع طرح های 13 گانه اقتصاد مقاومتی جهاد کشاورزی استان در سال جاری است.
وی افزود: با اجرای این طرح زیرساخت های چهار هزار تعاونی در چهارمحال و بختیاری تکمیل و تجهیز می شود.
غریب تصریح کرد: امسال تجهیز و راه اندازی 10 مرکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری اجرایی می شود که برای اجرای 100 درصدی این برنامه پنج میلیارد ریال اعتبار هزینه خواهد شد.
مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد:امسال خرید تضمینی 75 هزار تن گندم و یکهزار تن دانه روغنی کلزا مازاد بر نیاز کشاورزان استان انجام می شود.
وی گفت: با اجرای طرح 'ذخیره سازی محصولات راهبردی مانند گندم با محوریت بخش خصوصی' زمینه اشتغال مستقیم 45 نفر در چهارمحال و بختیاری فراهم می شود.
غریب تاکید کرد: اجرای طرح تجهیز و نوسازی ناوگان مکانیزه بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری از دیگر طرح های 13 گانه اقتصاد مقاومتی جهاد کشاورزی استان است.
وی افزود: با اجرای این طرح دو هزار و 36 دستگاه ماشین آلات کشاورزی جدید با نیاز 98 میلیارد ریال تسهیلات به مجموع ناوگان کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزوده خواهد شد.
تجهیز زمین های کشاورزی به ماشین آلات جدید می تواند در ارتقای کمی و کیفی کاشت، داشت و برداشت و همچنین در مدیریت منابع مؤثر باشد.
به همین منظور در مدت فعالیت دولت یازدهم تسهیلات بانکی مطلوبی در حوزه مکانیزاسیون به کشاورزان پرداخت شده تا زمینه تجهیز زمین های کشاورزی به ماشین آلات جدید فراهم شود.
افزایش تولید، کاهش هزینه ها، پایین آمدن کاهش سختی کار کشاورزی و افزایش جذابیت آن، رشد بهره وری از نیروهای کارگری، ارتقای کیفیت کار زراعی و امکان انجام آن در کمترین مدت زمان، انجام به موقع عملیات کشاورزی و صرفه جویی در زمان از مهمترین مزایای تجهیز زمین های کشاورزی به ماشین آلات جدید است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار