تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس آموزش و پرورش عشایرچهارمحال و بختیاری از تجهیز مدارس سیار عشایر کوچرو به رایانه و شبکه اینترنت خبر داد.
کد خبر: ۴۴۵۷۰۶
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳ 21 June 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- حاتم خالدی اظهار کرد: با دستور کار دولت تدبیر و امید در راستای استفاده از خدمات آموزشی برابر، تعداد 22 مدرسه سیار و نیمه سیار عشایر کوچرو مقطع ابتدایی در مناطق ییلاقی این استان به اینترنت متصل و از خدمات این شبکه برخوردار شدند.
وی برخورداری دانش آموزان عشایری مقاطع مختلف استان از خدمات اینترنتی طی سه سال گذشته را یادآور شد و گفت: با تمهیدات اندیشیده شده برای سال تحصیلی جدید هیچ گونه محدودیتی در سیستم سخت افزاری و نرم افزاری درآموزش و پرورش عشایری استان وجود ندارد.
خالدی همچنین ازشروع سنجش بدو ورود و ثبت نام نوآموزان عشایر استان در مدارس سیار برای سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: با برنامه ریزی انجام شده دانش آموزان ثبت نام شده با شروع کوچ پاییزی و استقرار در مناطق قشلاقی ادامه تحصیل خود را در استان خوزستان سپری خواهند کرد.
رئیس آموزش و پرورش عشایر چهارمحال و بختیاری از راهیابی مدرسه دخترانه شبانه روزی عشایر منطقه «دوپلان مشایخ» شهرستان اردل در رشته هنرهای آوایی (سرود) به مرحله کشور درهفته جاری را یادآور شد و گفت: گروه سرود عشایری برگزیده این استان در تابستان امسال با گروه سرود برتر 10 استان عشایری کشور رقابت خواهند کرد.
خالدی تعداد دانش آموزان عشایری استان در مقاطع مختلف تحصیلی را 165 مدرسه عشایری و 2 آموزشگاه شبانه در شهرستانهای اردل و سردشت لردگان اعلام کرد و گفت: تعداد 7500 دانش آموز در سه مقطع تحصیلی و در 165 باب واحد آموزشی عشایری به تحصیل اشتغال دارند.
استان چهارمحال و بختیاری با داشتن 143 هزار نفر جمعیت عشایری و یک میلیون و 500 هزار راس دام سبک بعد از استان فارس دومین استان عشایرنشین کشور است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار