تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از برداشت 630 تن گیلاس و آلبالو از باغات استان خبر داد و گفت: با توجه به تغییرات اقلیمی در استان و وجود خطر سرمازدگی درختان بادام و زردآلو، کشت درختان گیلاس و آلبالو توسعه می یابد.
کد خبر: ۴۴۶۲۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷ 22 June 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- حمیدرضا دانش افزود: تغییر اقلیم در استان بسیاری از فعالیت های کشاورزی را تحت تاثیر خود قرار داده است از این رو تلاش می شود تا درختانی که متناسب با شرایط موجود است جایگزین شود.
وی ادامه داد: بر اساس تغییرات اقلیمی بوجود آمده در استان، درختان بادام، زردآلو و گوجه سبز دچار سرمازدگی بهاره می شود و این مشکل سالانه خسارت هایی به بار می آورد برهمین اساس درختان گیلاس و آلبالو که دیر شکوفه می دهند و به سرما مقاوم هستند در سالهای آینده توسعه می یابد.
دانش، با بیان اینکه هم اکنون 305 هکتار از باغات استان را درختان گیلاس و آلبالو به خود اختصاص داده است، گفت: ارقام گیلاس شامل تک دانه، سیاه مشهد، قاهری و زرد دانشکده و ارقام آلبالو شامل مجاری، گیسی و محلی است.
معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: بزودی کاشت گیلاس و آلبالو 2.5 برابر افزایش می یابد و به سطح 800 هکتار می رسد.
چهارمحال و بختیاری 248 هزار هکتار زمین کشاورزی شامل 145 هزار هکتار زمین زراعی، 41 هزار هکتار زمین باغی و 62 هزار بهره بردار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار