تابناک چهارمحال وبختیاری- فیلم مستند داستانی ' دوران سکوت و بلوا' به کارگردانی داریوش نیکبخت از هنرمند جوان چهارمحال و بختیاری تولید و ساخته شد.
کد خبر: ۴۵۱۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹ 02 July 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- کارگردان فیلم سکوت و بلوا گفت: این فیلم که در 60 دقیقه و به شیوه مستند بازسازی ساخته شده است،باز روایی پیرمردی بازمانده از دوران مشروطه است که اقدام به بررسی پرونده تاریخ مشروطه می کند.
داریوش نیکبخت افزود: روایت تاریخی در این فیلم از دوران مظفرالدین شاه آغاز می شود که وضعیت کلی ایران در زمان استبداد صغیر قاجار را روایت می کند.
به گفته وی، این فیلم به کارگردانی و تهیه کنندگی داریوش نیکبخت، تصویربرداری آرمان کریمی، صدابرداری رضا بابا احمدی، تدوین مهشید حسن زاده و بازی شهرام راستی، حسین خلیلی، علی توکلی سورشجانی، سعید جوانبخت، جلال نجفی، بهاره قریبی تولید شده است.
پیش از این نیز داریوش نیکبخت مستند با کارون را پیرامون رودخانه کارون ساخته بود.
انقلاب مشروطه بخشی از تاریخ معاصر ایران است که مردم این استان به ویژه قوم بختیاری نیز در این جنبش، نقش آفرینی کردند.
برخی تاریخ نویسان معاصر معتقدند، انقلاب مشروطه در دوره مظفرالدین شاه قاجار و سپس در دوره محمدعلی شاه قاجار برای تبدیل حکومت استبدادی به حکومت مشروطه رخ داد که در نهایت به تشکیل مجلس شورای ملی و تصویب نخستین قانون اساسی ایران انجامید.
در این انقلاب که حدود سالهای 1285به مدت 7 سال در ایران با حوادث مختلفی همراه بود، مردم قوم بختیاری در آن نقش آفرینی کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار