تابناک چهارمحال وبختیاری- مسئول بسیج سازندگی ناحیه دانشجویی چهارمحال و بختیاری گفت: طی سه ماهه نخست سال جاری اردوهای جهادی در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۴۵۳۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷ 05 July 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- وفا همتی اظهار کرد: طی سه ماه ابتدای سال جاری 450 نفر در قالب هشت گروه‌ جهادی به مناطق کمتر توسعه یافته استان اعزام شدند که از این تعداد 250 نفر خانم و 200 نفر آقا بودند.
وی با اشاره به اینکه اردوهای جهادی 10 روزه برگزار می‌شود، افزود: محرومیت‌زدایی و ایجاد کار فرهنگی از اهداف برگزاری این اردوها است.
همتی گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان تابستان یک هزار و 800 نفر در اردوهای جهادی شرکت کنند.
وی ادامه داد: دانشجویان به روستاهای کمتر توسعه یافته شهرستان‌های لردگان، کیار، کوهرنگ و اردل اعزام می‌شوند و تلاش برای محرومیت‌زدایی، ترویج سبک زندگی اسلامی و استفاده از تمام پتانسیل مردم روستاهای محروم در راستای توسعه اشتغال و کارآفرینی از مهم‌ترین اهداف اعزام گروه‌های جهادی محسوب می‌شود.
همتی خاطرنشان کرد: در این اردوها فعالیت‌هایی در زمینه‌های فرهنگی، آموزشی، عمرانی، پزشکی، اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی نیز انجام می‌گیرد.
وی کمبود اعتبارات و تجهیزات را از عمده مشکلات اعزام گروه‌های جهادی استان به مناطق محروم دانست و گفت: در صورتی که حمایت‌های ستاد پشتیبانی اردوهای جهادی افزایش و مشکلات برطرف شود، تعداد گروه‌های اعزامی به مناطق محروم افزایش خواهد یافت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار