مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری خبر داد
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: 4 هزار لیتر سم و 12 هزار ویال داروی ضد انگل برای از بین بردن عامل بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو خریداری و در اختیار شبکه‌های دامپزشکی استان قرار گرفت.
کد خبر: ۴۵۴۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸ 05 July 2017

به گزارش تابناک شهرکرد، عبدالمحمد نجاتی در نشست هماهنگی و نحوه توزیع سم و داروی ضد انگل جهت پیشگیری از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه، کنگو اظهار کرد: تاکنون 4 هزار لیتر سم و 12 هزار ویال داروی ضد انگل برای از بین بردن عامل بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو خریداری و در اختیار شبکه‌های دامپزشکی استان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به گرم شدن هوا و افزایش فعالیت کنه‌ها در این فصل سال، در معرض بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو هستیم پس باید اطلاع‌رسانی و آموزش را سرلوحه اقدامات قرار دهیم و مکان‌های پرخطر را که کشتار دام به صورت تجمعی انجام می‌شود را با مدیریت صحیح ساماندهی کنیم.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: تاکنون کارهای بسیار مهمی صورت گرفته و کشتارهای غیرمجاز که احتمال شیوع بیماری را افزایش می‌دهد ساماندهی شده‌اند و تصمیم بر آن شد که مبلغ 500 میلیون ریال جهت احداث سردخانه‌ها در کشتارگاه‌های سنتی اختصاص داده شود.

نجاتی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته امسال مبلغ 3 میلیارد ریال جهت پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو به سرجمع اعتبارات دامپزشکی استان اضافه شده است.

وی گفت: با این مبلغ مقدار 4 هزار لیتر سم و 12 هزار ویال داروی ضدانگل برای از بین بردن عامل بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو خریداری و در اختیار شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار