همزمان با روز ادبیات کودک و نوجوان
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان چهارمحال و بختیاری گفت: یوسف قوجق نویسنده محبوب کودکان و نوجوانان با اعضای کانون پرورش فکری در شهرکرد دیدار می‌کند.
کد خبر: ۴۵۵۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰ 08 July 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- فرزاد رحیمی اظهار کرد: نشست تخصصی نقد کتاب با حضور یوسف قوجق نویسنده محبوب کودکان و نوجوانان فردا یکشنبه 17 تیرماه جاری ساعت 9 صبح در کانون پرورش فکری شهرکرد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به آشنایی کودکان و نوجوانان با نویسندگان معاصر، افزود: این دیدار از جمله فرصت‌های فراهم شده در کانون برای دیدار اعضا و آشنایی آنان با نویسندگان شاخص در این حوزه است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: یوسف قوجق، در یکم خردادماه 1347 در روستایی به نام «اوخلی بالا» از توابع رامیان در منطقه‌ای از استان گلستان به دنیا آمده، کارشناس ادبی مدیریت انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دبیری سرویس داستان در نشریات نهال انقلاب، امیدآینده و آینده‌سازان، مدیر اجرایی جشنواره انتخاب کتاب سال کانون و داور مقدماتی آن جشنواره، همکاری ادبی با رادیو سراسری، داوری بخش داستان در برخی از جشنواره‌های ادبی استانی و سراسری، مترجم و مشاور فرهنگی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان از جمله فعالیت‌های وی در طول این سال‌هاست.

رحیمی اضافه کرد: قوجق داستان‌نویسی را از سال 1365 آغاز کرده است و داستان‌هایی با عنوان چاپار،کجاوه، نبرد در قلعه‌گوک تپه، پرنده‌ها دوباره اوج می‌گیرند، بادبادک‌ها در شهر، چوبدست، یاد یوسف، اسب پرنده، مردان فردا و لالو از جمله داستان‌های وی به شمار می‌آید، وی تاکنون چند کتاب نیز در باره‌ فرهنگ و ادبیات ترکمن نوشته و تدوین کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار