نماینده مجلس تاکید کرد:
تابناک چهارمحال وبختیاری- نماینده مردم اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تغییر در میزان آب موجب تغییر دمای کره زمین می‌شود، گفت: کمبود آب موجب تغییر اقیلم شده و لازم است در زمینه حفظ آب و سفره‌های آب زیرزمینی چاره‌اندیشی کرد.
کد خبر: ۴۵۷۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳ 11 July 2017
به‌ گزارش تابناک شهرکرد– علی کاظمی در دومین کنفرانس ملی هیدرولوژی آب ایران با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات حال و آینده به دلیل کمبود آب است، اظهار کرد: آب یکی از ریشه‌های محیط زیست است و به عنوان یکی از چالش‌های آینده در این منطقه پر انرژی محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه تغییر در میزان آب موجب تغییر دمای کره زمین می‌شود، افزود: کمبود آب موجب تغییر اقیلم شده و لازم است در زمینه حفظ آب چاره‌اندیشی کرد.
کاظمی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ مصرف درست آب را در دستور کار خود قرار دهیم، تصریح کرد: لازم است در خصوص بازگشت آب به سیکل خود به فکر چاره باشیم.
وی گفت: قرار بود در سیاست‌های نظام ما برای انجام هرکاری، بسته‌های حامل آن نظیر بسته‌های فرهنگی و زیست‌محیطی وجود داشته باشد ولی بسته زیست‌محیطی برخی پروژه‌ها پس از عملیاتی شدن پروژه، اجرا می‌شود.
کاظمی ادامه داد: در چهارمحال و بختیاری رعایت نکردن برخی اصول کلی موجب شد که سفره‌ آب‌های زیرزمینی که در طی سالیان طولانی جمع‌آوری شده بودند، در طول چند سال از بین بروند، لذا باید فکری برای اصلاح الگوی مصرف و پروژه‌های اجرا شده در منطقه داشته باشیم.
نماینده مردم اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس با اشاره به سخنان ریاست جمهوری مبنی بر اینکه حیات از زاگرس آغاز شد، خاطرنشان کرد: متاسفانه با استفاده بی‌رویه از منابع و استفاده از رانت‌ها در اجرای پروژه‌ها نابودی حیات زاگرس را شاهد هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار