تابناک چهارمحال وبختیاری- مانور منطقه ای مقابله با آتش سوزی در مناطق طبیعی با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست روز سه شنبه در شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۴۵۷۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹ 11 July 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال وبختیاری گفت: این مانور با همکاری محیط زیست، منابع طبیعی و آبخیزداری و مدیریت بحران استانداری و مشارکت جوامع محلی و سازمان‎های مردم‌ ‎نهاد استان با عنوان مانور منطقه ای جنوب غرب کشور در 20 هکتار از اراضی مرتعی فرخشهر از توابع شهرستان شهرکرد برگزار شد.
شهرام احمدی در این آیین افزود: در این مانور کارشناسان و مسئولان دستگاه های اجرایی استانهای چهارمحال وبختیاری، خوزستان، اصفهان، مرکزی، لرستان، کرمانشاه و ایلام شرکت کردند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال وبختیاری با اشاره به کاهش چشمگیر آتش سوزی در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزود: سال گذشته بالای یک میلیون مترمکعب از اراضی ملی و منابع طبیعی و محیط زیست استان طعمه حریق شد.
وی اظهار کرد: آگاه سازی جوامع محلی و افزایش ضریب گشت و بازرسی از مناطق حفاظت شده و ملی، افزایش تجهیزات و امکانات مقابله با آتش سوزی و بحران در دهیاری ها و مناطق ملی و حفاظت شده از مهمترین دلایل کاهش آتش سوزی در این مناطق بوده است.
چهارمحال و بختیاری یک پارک ملی، یک اثر طبیعی ملی و پنج منطقه حفاظت شده به مساحت 155هزار و 844 هکتار و 2 منطقه شکار ممنوع به مساحت 51 هزار و 724 هکتار دارد.
مدیریت 12.5 درصد مساحت چهارمحال و بختیاری با حفاظت محیط زیست این استان است.
همچنین حدود یک میلیون و 400 هزار هکتار از مساحت چهارمحال و بختیاری معادل 86.4 درصد عرصه منابع ملی شامل جنگل و مرتع است که از این میزان حدود 307 هزار هکتار را پوشش جنگلی تشکیل می دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار