مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری خبر داد
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: در سال‌های اخیر ۲۰ درصد افزایش در تعداد آتش‌سوزی‌ها را شاهد بودیم این در حالی است مساحت عرصه‌هایی که دچار آتش‌سوزی می‌شوند کاهش پیدا کرده است.
کد خبر: ۴۵۷۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹ 11 July 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- شهرام احمدی در مانور منطقه‌ای اطفای حریق در مراتع بخش فرخ‌شهر شهرستان شهرکرد، اظهار کرد: هر ساله از اواخر بهار تا پایان پائیز آتش‌سوزی‌هایی در جنگل‌ها و مراتع چهارمحال و بختیاری داریم که منجر به آسیب‌هایی به محیط زیست می‌شود.
وی با اشاره به اینکه اگر عوامل آتش‌سوزی بررسی شوند درمی‌یابیم که عامل اصلی در آن‌ها انسان و مهم‌ترین دلیل عوامل انسانی سهل‌انگاری است، افزود: در چهارمحال و بختیاری همچون دیگر نقاط کشور حریق‌هایی رخ می‌دهد از همین رو آموزش‌هایی برای پرسنل، جوامع محلی و... برگزار می‌شود.
مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در سال ۹۳ در عرصه‌های تحت مدیریت این اداره کل یک میلیون و ۴۰۰ هزار متر مربع طعمه آتش‌سوزی شدند که از این میزان ۹۰ درصد اراضی مرتعی بودند، در سال ۹۴ میزان آتش‌سوزی اراضی به ۴۴۰ هزار متر مربع رسید که بیش از ۶۰ درصد آن مرتعی بود و در سال گذشته به ۴۳۵ هزار هکتار رسید که بیش از ۷۰ درصد آن مرتعی بود.
احمدی با تاکید بر اینکه در اکثر موارد آتش‌سوزی‌ها به وسیله جوامع محلی خاموش می‌شود، ادامه داد: در سال‌های اخیر ۲۰ درصد افزایش در تعداد آتش‌سوزی‌ها را شاهد بودیم این درحالی است که مساحت عرصه‌هایی که دچار آتش‌سوزی می‌شوند کاهش پیدا کرده است.
وی به لزوم ارتقا مشارکت‌ها با مردم و سایر دستگاه‌ها اشاره و عنوان داشت: متاسفانه حوضچه‌ای برای اطفا حریق در چهارمحال و بختیاری وجود ندارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار