تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری گفت: براساس نتایج آخرین سرشماری کشور در سال گذشته نرخ باسوادی در استان 94 درصد است.
کد خبر: ۴۵۹۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲ 15 July 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- مرتضی ارشادی افزود: نرخ باسوادی مربوط به گروه سنی 10 تا 49 سال است که به عنوان جامعه هدف آموزشی در مدارس و مراکز آموزشی سوادآموزی قرار دارند.
وی با اشاره به اینکه استان چهارمحال وبختیاری و آذربایجان شرقی در کنار هم در رده 22 باسوادی کشور در گروه سنی 6 سال و بالاتر قرار دارند، افزود: براساس این سرشماری نرخ باسوادی در گروه سنی 6 سال و بالاتر 84.7 درصد است.
ارشادی اظهار کرد: سهمیه امسال برای جذب بیسوادان گروه سنی 10 تا 49 سال در استان 6 هزار و 500 نفر است که ثبت نام از این تعداد در سه دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم از اول مردادماه آغاز می شود.
به گفته وی، پارسال هشت هزار و 919 نفر در دوره های سواد آموزی شرکت کردند و این درحالی است که سهمیه ابلاغی پارسال برای جذب سوادآموز 6 هزار و 500 نفر بوده است.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری گفت: این استان سال گذشته در زمینه جذب بیسوادان در دوره های آموزشی و عملکرد آموزشی رتبه برتر در سطح کشور را کسب کرده است.
وی به اجرای طرح پالایش بیسوادان در مناطق شهری استان در سالجاری اشاره کرد و گفت: همه ساله یکهزار نفر در استان در حوزه سوادآموزی به صورت آموزش فرد به فرد در مقطع سوادآموزی و کلاسی در دوره انتقال و تحکیم مشغول فعالیت هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار