مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت مطرح کرد
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت با بیان اینکه سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت در زمینه مصرف انرژی یارانه پرداخت می‌کند، گفت: هر واحد صنعتی در مصرف استاندارد سوخت صرفه‌جویی کند ما به تفاوت صرفه‌جویی به آن پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۴۵۹۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱ 15 July 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- علی وکیلی در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: 14/5 درصد از مبلغ نفتی که فروخته می‌شود به وزارت نفت داده می‌شود که این مبلغ صرف توسعه استان‌ها و 85/5 درصد به خزانه واریز می‌شود.

وی با بیان اینکه سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت در زمینه مصرف انرژی یارانه پرداخت می‌کند، گفت: هر واحد صنعتی اعم از بیمارستان‌ها، ناوگان حمل و نقل و ... در مصرف استاندارد سوخت صرفه‌جویی کند ما به تفاوت صرفه‌جویی به آن پرداخت می‌شود.

مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت ادامه داد: مطابق با ماده 12 قانون اصلاح مصرف تا 100 میلیارد دلار در سال به ازای این صرفه‌جویی‌ها پرداخت صورت می‌گیرد.

وکیلی با اشاره به خدمات شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت افزود: نوسازی 600 هزار موتورخانه فرسوده در کشور و تبدیل آن‌ها به موتورخانه‌های با راندمان بالای 90 درصد از مهمترین خدمات شرکت است که در این رابطه بیمارستان‌ها به دلیل مصرف بالا و 24 ساعته در اولویت هستند.

وی تشریح کرد: روند کار به این صورت است که موارد به سرمایه‌گذار معرفی می‌شود و خود سرمایه‌گذار مراحل جایگزینی موتورخانه را انجام می‌دهد و ما به تفاوت این جایگزینی را شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت پرداخت می‌کند.

مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت اضافه کرد: این طرح شامل همه کشور است و ساختمان‌های دولتی هم مشمول آن هستند البته اولویت با ساختمان‌هایی است که برای مردم منفعت دارد.

وکیلی با اشاره به نوسازی کامیون‌های برون‌شهری 10 تن به بالا اعم از تریلی‌ها، نفت‌کش‌ها و ... افزود: به ازای نوسازی هر کامیون بین 200 تا 300 میلیون تومان پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه در نوسازی اتوبوس‌های درون شهری مبنا بر گازسوز بودن است، اظهار داشت: به ازای اتوبوس‌های کوچک 150 تا 200 میلیون تومان و به ازای اتوبوس‌های بزرگ و آکاردئونی 400 میلیون تومان پرداخت می‌شود.

مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت ادامه داد: تا کنون 1500 دستگاه اتوبوس در تهران و 400 دستگاه در مشهد نوسازی شده است.

وکیلی در خصوص نوسازی تاکسی‌های درون شهری تشریح کرد: اگر تاکسی پایه گازسوز باشد و 350 کیلومتر پیمایش داشته باشد، برای نوسازی آن 12 میلیون تومان یا ثلث پول تاکسی پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به طرحی که در شورای اقتصاد مطرح شده اما هنوز تصویب نشده است گفت: در صورت تصویب بخاری‌هایی با GRAD B با همکاری نوسازی مدارس مورد استفاده استان‌های سردسیر کشور از جمله چهارمحال و بختیاری قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت همچنین از آموزش همگانی برای اصلاح الگوی مصرف خبر داد و عنوان کرد: کلاس‌های آموزشی برای معلمان و اساتید برگزار می‌شود و هزینه‌های تدریس، تهیه کتاب و بروشور را شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت بر عهده دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار