تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان چهارمحال و بختیاری گفت: مبلغ ۳۵۸ میلیارد ریال با ابلاغیه بانک مرکزی برای اشتغال و خودکفایی خانواده‌‎های تحت حمایت استان اختصاص یافته که پس از ابلاغ اعتبارات به مددجویان پرداخت خواهد شد.
کد خبر: ۴۶۰۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸ 16 July 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- نوذر حیدری با اشاره به برنامه‌ریزی برای خودکفایی مددجویان تحت حمایت، اظهار کرد: تسهیلات اشتغال این نهاد در قالب طرح‌های کارانگیزی، خودکفایی و توان‌افزایی در زمینه‌های دامپروری، کشاورزی، صنایع‌دستی، خدمات، صنعتی، تولیدی و حمل‌ونقل به مددجویان تحت حمایت پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه سالانه ۱۰ درصد از خانواده‌های مددجویان با توانمندسازی و خودکفایی از چرخه حمایت خارج می‌شوند، افزود: مبلغ ۳۵۸ میلیارد ریال با ابلاغیه بانک مرکزی برای اشتغال و خودکفایی خانواده های تحت حمایت استان اختصاص یافته که پس از ابلاغ اعتبارات به مددجویان پرداخت خواهد شد.

حیدری با اشاره به اینکه ۱۰ بانک استان در پرداخت تسهیلات با این نهاد همکاری می‌کنند، تصریح کرد: بانک‌های ملی با مبلغ ۱۵۲ میلیارد ریال، بانک ملت با مبلغ ۷۰ میلیارد ریال و صادرات با مبلغ ۳۹ میلیارد ریال بیشترین اعتبارات را برای ایجاد اشتغال مددجویان استان اختصاص داده‌اند که تا پایان سال همه تسهیلات پرداخت خواهد شد.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان با اشاره به اینکه پس از ابلاغ اعتبارات از سوی بانک مرکزی، پرونده‌های تشکیل شده به بانک‌های عامل معرفی خواهند شد، خاطرنشان کرد: پس از اجرای طرح‌های اشتغال و خودکفایی توسط مددجویان کارشناسان کمیته امداد استان برای افزایش بهره‌‎وری و کنترل و نظارت فعالیت‌‎ها از نحوه هزینه کرد و اجرای طرح‌ها بازدید و سرکشی صورت می‌گیرد.

حیدری با اعلام اینکه تسهیلات پرداختی از سوی بانک‌ها به صورت قرض‌الحسنه و سودهای حداقل برای مددجویان است، گفت: اعتبارات تخصیص داده شده از سوی بانک مرکزی برای پرداخت تسهیلات اشتغال زایی به مددجویان کمیته امداد استان نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر افزایش داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار