تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: پیش‌‍‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری دو گلخانه هیدروپونیک در استان به بهره‌برداری برسد.
کد خبر: ۴۶۲۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶ 19 July 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- ابراهیم شیرانی با اشاره به اینکه مجموع سطح گلخانه‌های استان 19.5 هکتار است، اظهار کرد: حدود 8.5 هکتار از سطح گلخانه‌های استان معادل 13 گلخانه، مربوط به گلخانه‌های هیدروپونیک است.

وی افزود: در گلخانه‌های هیدروپونیک استان با وجود 13 بهره‌بردار این بخش، اشتغال حدود 130 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه گل شاخه بریده و توت فرنگی از تولیدات گلخانه‌های هیدروپونیک استان است، تصریح کرد: در این گلخانه‌ها سالانه شش میلیون شاخه گل شاخه بریده رز و آلسترومریا و 175 تن توت فرنگی تولید می‌شود.

شیرانی کاهش مصرف آب، عدم نیاز به خاک حاصلخیز، کاهش شدید آفات و بیماری‌ها، عملکرد بالا و کیفیت بالای محصول تولیدی را از مهم‌ترین مزایای گلخانه‌های هیدروپونیک دانست و تصریح کرد: علی‌رغم مزایای بسیار، هزینه احداث گلخانه‌های هیدروپونیک بسیار بالا است.

وی با اشاره به اینکه توسعه گلخانه‌های استان از برنامه‌های سال جاری این سازمان است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو گلخانه هیدروپونیک در استان در حال ساخت است که پیش‌‍‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار