تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر 20 طرح مطالعاتی در حوزه‌های الکترونیک، تجهیزات آزمایشگاهی و پزشکی، کشاورزی، صنایع غذایی، نرم‌افزار و فناوری اطلاعات توسط شرکت‌های دانش بنیان در حال اجر است.
کد خبر: ۴۶۲۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴ 19 July 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- اسماعیل پیرعلی با اشاره وجود 15 شرکت دانش بنیان در استان، اظهار کرد: از این تعداد 13 شرکت در پارک علم و فناوری مستقر بوده و از خدمات پارک علم و فناوری بهره‌مند هستند.
وی افزود: در حال حاضر 20 طرح مطالعاتی در حوزه‌های الکترونیک، تجهیزات آزمایشگاهی و پزشکی، کشاورزی، صنایع غذایی، نرم افزار و فناوری اطلاعات توسط شرکت‌های دانش بنیان در حال اجر است.

پیرعلی با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری یکی از دستگاه‌های حمایتی است که بستر لازم را برای حضور نخبگان در عرصه علمی، پژوهشی و فناوری فراهم می‌کند، تصریح کرد: این مجموعه به منظور تجاری‌سازی ایده‌های نخبگان که مبتنی بر مبانی علمی است تمامی منابع و امکانات را با ارائه حمایت‌های کاری و معنوی مورد نیاز در اختیار نخبگان قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: فراهم‌سازی دفترکاری در سطح شهر، محیط کارگاهی در شهرک صنعتی شهرکرد، تجهیزات کارگاهی و امکانات آزمایشگاهی و تسهیلات مالی سهمی بر تجاری سازی ایده‌های نخبگان و در نهایت جلوگیری از خروج نخبگان از استان و اشتغال‌زایی توسط پارک علم و فناوری فراهم شده است.

پیرعلی با اشاره به مطلوب بودن جایگاه علمی استان در بخش مقالات، گفت: با وجود نوپا بودن پارک علم و فناوری و با توجه به اینکه استان یک درصد از مساحت کشور با جمعیتی بالغ بر 900 هزار نفر از جمعیت کشور را دارد، رتبه 17 در میان 31 پارک علم و فناوری کشور را دارد که رتبه قابل قبولی است.

رئیس پارک علم و فناوری استان اضافه کرد: با وجود مراکز علمی در استان به ویژه در بخش‌های فناوری، ابتکار و نوآوری نیازمند فعالیت و حرکت جهادی در به حرکت درآوردن چرخه تجاری سازی یعنی تولید ثروت از علم و فناوری است و این مهم همکاری همه جانبه دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی را می‌طلبد.

وی خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش بنیان به عنوان یک بنگاه اقتصادی که بر مبنای یافته‌های علمی شکل گرفتند و قابلیت ایفای نقش محوری در ایجاد اشتغال و به تبع آن شکوفایی اقتصاد کشور را دارند که خوشبختانه با نگاه مثبت مسئولین و تصویب قوانین حمایتی از جمله معافیت‌های مالیاتی و گمرکی و تسهیلات مالی از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی، رشد بیش از پیش این شرکت‌ها در چند سال اخیر حاصل شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار