تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: طی سال گذشته درآمد اکرام ایتام استان 11 میلیارد تومان بوده است و پیش‌بینی می‌شود امسال به 17 تا 18 میلیارد تومان برسد.
کد خبر: ۴۶۵۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷ 23 July 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- علی ملکپور در جلسه تقدیر از فعالان بانکی در پرداخت تسهیلات به کمیته امداد امام خمینی (ره)، اظهار کرد: امسال منابع مالی و بانکی اداره کمیته امداد دو برابر شده است.
ملکپور با اشاره به اینکه توانمند‌سازی خانواده تحت حمایت این نهاد، همواره سرلوحه فعالیت‌های این مجموعه است، تصریح کرد: این توانمندسازی در نهایت منجر به ایجاد اشتغال و استقلال مددجویان خواهد شد.
وی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان، افزود: سال گذشته تعداد خانواده‌های خودکفا شده پس از ارائه تسهیلات توانمندسازی، هزار مورد بوده است.
وی خاطرنشان کرد: افزایش یارانه خانواده‌های تحت پوشش این اداره در حال پیگیری است.
ملکپور از رشد 200 درصدی میزان فطریه‌های جمع‌آوری شده در سال جاری خبر داد و گفت: فطریه جمع‌آوری شده در سال گذشته 450 میلیون تومان و امسال بیش از یک میلیارد و 400 میلیون تومان بوده است که در کمتر از 48 ساعت میان نیازمندان اعم از تحت حمایت کمیته امداد و سایرین توزیع شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تأکید کرد: در سال گذشته درآمد اکرام ایتام 11 میلیارد تومان بوده است و پیش‌بینی می‌شود امسال به 17 تا 18 میلیارد تومان برسد.
ملکپور خاطر نشان کرد: در سال گذشته بیش از یک هزار طرح اشتغال خرد و پایدار در استان اجرا شد و امسال بیش از 50 میلیارد تومان منابع تسهیلات در این خصوص جذب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه بیش از 26 میلیارد تومان منابع تسهیلات اشتغال در سال گذشته جذب شده است، بیان کرد: از این میزان بیش از 9 میلیارد تومان اعتبار کمیته امداد و مابقی از منابع بانکی حاصل شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اجرای یک هزار و 723 طرح خودکفایی و کارآفرینی و ارائه آموزش تکمیلی قبل از اجرای هر طرح را از دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته برشمرد و گفت: در این خصوص یک هزار و 642 دوره آموزشی برگزار شد.
وی ادامه داد: آموزش کارآفرینی ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، 278 مورد و برای دانش‌آموزان دبیرستانی 267 مورد انجام شد که امسال این امر گسترش وسیعی خواهد یافت.
ملکپور با اشاره به اینکه در سال گذشته کمک‌های مردمی 253 درصد رشد داشته است، خاطرنشان کرد: کاریابی برای مددجویان این اداره نیز 300 مورد بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار