تابناک چهارمحال وبختیاری- سرپرست دانشگاه علوم پزشكي، خدمات بهداشتي و درماني چهارمحال و بختياري گفت: با اصلاح شيوه زندگي مي‌توان از بروز ۷۶ درصد از مرگ و ميرهاي ناشي از ابتلا به بيماريهاي غير واگير پيشگيري كرد.
کد خبر: ۴۶۸۸۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴ 29 July 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، دكتر ارسلان خالدي‌‎فر اظهار کرد: خوشبختانه با اقدامات موثر صورت گرفته امروزه بيماري هاي واگير ريشه كن شده است اما بيماري هاي غيرواگير به شدت سلامت جامعه را تهديد مي‌‎كند.

كم تحركي، تغذيه نامناسب، نداشتن فعاليت فيزيكي كافي از عوامل موثر در ابتلا به بيماري‌هاي غيرواگير و مزمن همچون فشارخون، ديابت، چربي خون و سكته‌هاي قلبي و مغزي به شمار مي‌رود.

وي افزود: اين درحالي است كه با اصلاح شيوه زندگي و توجه به برخي رفتارهاي آسان و ساده و با اهميت مانند تحرك فيزيكي و پرهيز از مصرف مواد غذايي مضر مي‌توان از ابتلاء به انواع امراض پيشگيري كرد.

خالدي‌فر افزود: با اصلاح شيوه زندگي مي‌توان از بروز ۷۶ درصد از مرگ و ميرهاي ناشي از ابتلا به بيماريهاي غير واگير پيشگيري كرد.

وي با اشاره به آغاز طرح سه شنبه‌هاي بدون خودرو در چهارمحال و بختياري، تصریح کرد: پرهيز از عوامل خطر و داشتن تحرك بدني بايد به يك فرهنگ عمومي تبديل شود و اجراي اين طرح مي‌تواند آغاز يك تغيير بزرگ و مثبت در سبك زندگي مردم باشد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشكي شهركرد در ادامه به آسيب‌هاي افزايش آلودگي هوا ناشي از دود خودروها و افزايش بيماري‌هاي قلبي ، عروقي و تنفسي اشاره کرد و افزود: استفاده از وسايل حمل و نقل عمومي و پيمودن پياده مسافت‌هاي كوتاه و استفاده از دوچرخه براي فعاليت‌هاي روزانه مي‌تواند ضمن كاهش ميزان آلاينده‌هاي هوا و كمك به داشتن هواي پاك، تضمين كننده سلامت فرد و تامين كننده ميزان فعاليت بدني مورد نياز و استاندارد در روز باشد.

خالدي‌فر با بيان اينكه دانشگاه علوم پزشكي يكي از متوليان امر تامين و حفظ سلامتي بشمار مي‌رود، خاطرنشان کرد: براي تحقق اهداف حوزه سلامت و كمك به جامعه سالم و تداوم طرح سه‌شنبه‌هاي بدون خودرو و تحقق اهداف اين طرح بايد همه دست اندركاران و ارگان‌هاي ذيربط مجدانه وارد عمل شده و با اتحاد و همدلي به ارتقاء سطح سلامت و داشتن محيطي سالم و عاري از بيماري كمك کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار