تابناک چهارمحال وبختیاری- نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی گفت: جهاد دانشگاهی بر اساس ضرورت و در راستای مبارزه با فرهنگ غربی در دوران پس از پیروزی انقلاب و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی تشکیل شد و همواره این امر از برنامه‌های مورد توجه در این نهاد است.
کد خبر: ۴۶۹۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵ 30 July 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- محمد خالدی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی، یک نهاد انقلابی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت، اظهار کرد: مأموریت این نهاد از همان ابتدای تشکیل، جهادی عمل کردن در عرصه‌های گوناگون بوده است.

وی افزود: جهاد دانشگاهی بر اساس ضرورت و در راستای مبارزه با فرهنگ غربی در آن زمان و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی تشکیل شد و همواره این امر از برنامه‌های مورد توجه در این نهاد است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: استفاده از فارغ‌التحصیلان دارای ایده و دانش و حمایت علمی و مالی آنان از اقداماتی است که می‌تواند توسط جهاد دانشگاهی انجام شود.

خالدی با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد از فعالیت‌های یک دانشگاه با معاونت آموزشی و فرهنگی مرتبط است، تصریح کرد: این نهاد به عنوان یک دانشگاه بایستی فعالیت‌های موفق و نتیجه بخش دانشگاه‌های برتر کشور و دنیا را سرلوحه قرار دهد و این گونه در اشتغال جوانان موثر واقع شود.

وی فعالیت در خصوص استفاده بهینه از آب در حوزه آب شرب و کشاورزی، صنایع پایین دستی کشاورزی، گردشگری و تربیت دانشجو و فارغ التحصیل دارای دانش کاربردی همراه با بینش را از پتانسیل‌های موجود در جهاد دانشگاهی استان برشمرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی که با تلاش در زمینه‌های علم، فناوری، فرهنگ و آموزش، به عنوان یک برند بزرگ در کشور مطرح است در تعامل با سایر دستگاه‌های اجرایی می‌تواند همانند بسیاری از دانشگاه‌های برتر جهان با انجام طرح، پروژه و فعالیت پژوهشی همراه با نظرات کارشناسی دقیق در توسعه کشور نقش بسزایی ایفا کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار