تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: بیش از هفت هزار نخبه از جامعه ایثارگری در مرکز تشکل‌های ایثارگری بنیاد شهید و امور ایثارگران بر اساس معیارهای بنیاد ملی نخبگان ثبت نام و ساماندهی شدند.
کد خبر: ۴۷۱۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹ 02 August 2017
به گزارش تابناک شهرکرد– سعید عندلیبی در نشست با قضات و وکلای شاهد و ایثارگر و هیأت مدیره کانون وکلای استان، اظهار کرد: شهدا و ایثارگران اسوه‌های ایثار هستند و امنیت کنونی کشور مدیون خون‌های ریخته شده آنان است .
وی افزود: بیش از هفت هزار نخبه از جامعه ایثارگری در مرکز تشکل‌های ایثارگری بنیاد شهید و امور ایثارگران بر اساس معیارهای بنیاد ملی نخبگان ثبت نام و ساماندهی شدند که این افراد ظرفیت بزرگی برای کشور محسوب می‌شوند .
عندلیبی با اشاره به اینکه حضور جامعه ایثارگری در دانش آکادمیک مطلوب است، خاطرنشان کرد: هنوز در این خصوص مشکل اساسی وجود دارد و اگر این چالش‌ها محوربندی شود، سومین محور مواردی است که جامعه ایثارگری در محاکم قضایی با آن روبرو است .
وی بیان کرد: حمایت‌ از خانواده ایثارگران همواره در برنامه بنیاد شهید و امور ایثارگران وجود داشته است و برای اینکه ممکن است ایثارگر به دلیل آسیب‌هایی که در جنگ دیده است، نتواند از خانواده‌اش حمایت کند، این اداره با حمایت از ایثارگر در مسائل آموزشی، اجتماعی و فرهنگی به خانواده‌ آنان کمک می‌کند .
معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: انتظار این است که دادگستری و قوه قضاییه پرونده‌های مربوط به ایثارگران را براساس قانون و با جدیت بیشتر پیگیری کنند .
عندلیبی با بیان اینکه در بنیاد شهید و امور ایثارگران دستورالعمل حمایت قضایی برای دفاع از حقوق ایثارگر در محاکم قضایی وجود دارد، تأکید کرد: بضاعت بنیاد شهید و امور ایثارگران کم و این یک ضعف است و تاکنون جاذبه لازم برای بکارگیری وکلا در بنیاد شهید ایجاد نشده است .
وی ادامه داد: به دنبال راهکاری برای طراحی ساختار مدون و منسجم هستیم تا از موازی‌کاری‌ پرهیز شود و در حال حاضر دادگستری و دفتر حقوقی سپاه در این زمینه همکاری لازم را دارند .
وی با اشاره به ماده 59 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران گفت: این ماده در خصوص صدور پروانه وکالت برای فارغ‌التحصیلان رشته حقوق در جامعه ایثارگری است که در قانون جامع خدمات‌رسانی برای ایثارگران 25 درصد سهمیه خدمات رسانی پیش‌بینی شده بود و نمایندگان مجلس در برنامه ششم توسعه آن را به 30 درصد افزایش دادند .
عندلیبی خاطرنشان کرد: اعتباراتی که مصوب می‌شود با آنچه تخصیص داده می‌شود، 40 درصد اختلاف دارد که قوه قضائیه باید در این زمینه حمایت قضایی کمک کند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز گفت: نظام جمهوری اسلامی امروز عزت کشور را از خون شهدا دارد .
فریبرز نجفی افزود: یکی از اهداف تشکیل این اداره ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و رفع مشکلات ایثارگران و رسیدگی به امورات حقوقی آنان است .
وی تصریح کرد: اگر ایثارگری در جامعه دچار آسیب شود به نوعی همه مسئول هستند و این اداره نیازمند همراهی بیش ار پیش همه دستگاه‌های اجرایی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار