تابناک چهارمحال وبختیاری- عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: بازتاب های بین المللی مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس جمهوری دوره دوازدهم نشان از قدرت و نفوذ دیپلماتیک ایران خواهد بود.
کد خبر: ۴۷۲۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰ 03 August 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- علی کاظمی باباحیدری افزود: به دلیل شرایط پسابرجام،حضور هیاتهای خارجی، این مراسم در ایران از اهمیت ویژه ای در سطح بین الملل برخوردار است.
وی گفت: هر چقدر هیات های پارلمانی و دیپلماتیک در این مراسم چشمگیرتر باشد، وجهه بین المللی ایران در جهان اثرگذارتر است و این دوره از نظر بین المللی یکی از دوره های کم نظیر است.
نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان،کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی گفت: حضور جمع بسیاری از مقامات بلندپایه جهان در ایران در روز مراسم تحلیف، فرصت مطلوبی برای معرفی جایگاه ایران در عرصه روابط بین الملل است.
این نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی گفت: در خصوص کابینه دولت دوازدهم نیز هر کسی منتخب می شود باید پاسخگوی مطالبات مردم باشد.
کاظمی با بیان اینکه حسن روحانی تجربه چهار ساله ای برای رئیس جمهوری دارند و این یک فرصت مطلوب است، افزود: رئیس جمهوری دولت دوازدهم به خوبی از مشکلات مردم اطلاع دارند و برای برطرف کردن این مشکلات در دولت دوازدهم برنامه دارد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: در عرصه بین المللی نیز حسن روحانی دستاوردهای مهمی داشته است به همین دلیل نگاه کشورهای جهان اکنون به ایران است.
وی تاکید کرد: ثبات اقتصادی، مساله مهم نفتی و گازی دستاوردهای اقتصادی دولت یازدهم بود اما بیکاری به عنوان یک معضل پیش روی دولت دوازدهم است.
کاظمی گفت: مردم در انتخابات 96 با رای به روحانی مطالبات خود را مطرح کردند و اکنون دولت دوازدهم نیازمند یک تیم اقتصادی یک دست و هماهنگ است.
وی تصریح کرد: تک صدایی در مباحث اقتصادی برای دولت ها بسیار مهم است و انتظار است رئیس جمهوری در چیدمان کابینه به این تیم اقتصادی هماهنگ توجه ویژه ای داشته باشد.
آیین تنفیذ رای مردم به رئیس جمهوری با حکم مقام معظم رهبری در روز پنجشنبه دوازدهم مردادماه انجام می شود.
مراسم تحلیف و سوگند رئیس جمهوری به قرآن مجید در پیشگاه ملت ایران نیز در مجلس شورای اسلامی به عنوان نمایندگان مردم روز شنبه چهاردهم مردادماه صورت می گیرد.
رئیس جمهوری براساس قانون 2 هفته فرصت دارد تا وزرای دولت را به مجلس شورای اسلامی برای کسب رای اعتماد معرفی کند و مجلس نیز در نخستین نشست علنی خود پس از اعلام اسامی وزرا ، دستور کار رای اعتماد یا عدم اعتماد را برگزار می کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار