مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در اداره‌کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری خبر داد
تابناک چهارمحال وبختیاری- مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در اداره‌کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: 10 نفر روحانی به منظور اجرای قانون نظارت شرعی بر ذبح دام و طیور در کشتارگاه‌های استان نظارت می‌کنند.
کد خبر: ۴۷۲۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹ 05 August 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- حجت‌الاسلام سید مسعود حسینی اظهار کرد: به منظور اجرای قانون نظارت شرعی، اهمیت و ضرورت بر ذبح دام و طیور در چهارمحال و بختیاری 10 نفر از روحانیون متعهد به‌عنوان ناظر شرعی در کشتارگاه‌های دام و طیور این استان به‌کارگیری شده است.

وی توجیه و آموزش مستمر عقیدتی و فنی ذابحین، کنترل، نظارت و مراقبت مستمر بر عمل ذبح و کشتار بر اساس مقررات شرعی و دستورالعمل‌های ابلاغی، ضبط طیور و دام‌های میته شده و خروج از سیستم کشتارگاهی را از جمله وظایف ناظران شرعی در کشتارگاه‌ها برشمرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در اداره‌کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: ترویج و اشاعه شعائر دینی در محیط کشتارگاهی، مراقبت بر کیفیت ضبط اجزای حرام در کشتارگاه‌های دام، کنترل سیستم شوک و سرعت خط کشتار در کشتارگاه‌های طیور به منظور احراز اطمینان از ذبح شرعی و پاسخگویی در خصوص حلیت گوشت ذبح شده از مهمترین وظایف ناظرین بر ذبح شرعی در کشتارگاه‌ها است.

حسینی افزود: در استان چهارمحال و بختیاری 6 واحد کشتارگاه سنتی، یک واحد صنعتی دام و 3 کشتارگاه صنعتی طیور وجود دارد که تحت نظارت ناظرین شرعی فعالیت دارند تا غذای حلال به دست مصرف‌کنندگان برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار