تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری از صادرات 33 میلیون و 451 هزار دلاری کالا از این استان از ابتدای امسال تا پایان تیرماه خبر داد.
کد خبر: ۴۷۲۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱ 05 August 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- اسماعیل اله دادی در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: این میزان صادرات کالا از استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 9 درصد کاهش دارد.
وی افزود: 24 قلم کالا از جمله لوازم خانگی، بادام، محصولات لبنی، کاشی و سرامیک، مصنوعات فلزی، الیاف، چدن و آهن و فولاد از استان صادر شده است.
مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری کشورهای عراق، هند، افغانستان، امارات متحده عربی، ترکمنستان، کویت، گرجستان، ایالات متحده آمریکا و ترکیه را به عنوان بازار هدف کالای این استان عنوان کرد.
اله دادی واردات کالا به چهارمحال و بختیاری را در همین مدت حدود 40 میلیون دلار عنوان و تصریح کرد: واردات کالا به استان 34 درصد رشد داشته است که تمامی آنها کالاهای واسطه خط تولید است.
به گفته وی، تمرکز صادرات کالا بر کشور عراق، پائین بودن نقدینگی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی برای تولید و صادرات، بالا بودن کرایه حمل کالاهای صادراتی، تقاضای تسریع در استرداد مالیات بر ارزش افزوده از سوی برخی واحدهای تولیدی از جمله مشکلات صادر کنندگان و کاهش صادرات استان است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با بیان اینکه هدف صادراتی امسال استان 110 میلیون دلار هدفگذاری شده است، افزود: تقویت بازرگانان و اعزام هیات های تجاری به کشورها و شناسایی بازارهای جدید صادراتی باید در اولویت برنامه های بخش خصوصی و تولید باشد.
سید نعیم امامی اظهار کرد: در راستای شناسایی و رفع مشکلات صادرات واحدهای تولیدی چهارمحال و بختیاری از سوی اتاق بازرگانی در سریع ترین فرصت، کلینیک صادراتی تشکیل شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: اهداف و برنامه های صادرات استان باید به گونه ای باشد که واحدهای تولیدی و صنعتی توانمندتر شوند.
سیامک سلیمانی بر ارتقاء آموزش های صادرات کالا و بازریابی ویژه فعالان واحدهای تولیدی و بازرگانان و تشکل های صادراتی در چهارمحال و بختیاری تاکید کرد.
مدیرکل پست چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: راه اندازی کسب و کارهای الکترونیکی و اینترنتی و از جمله خرید و فروش کالا با توجه به گسترش و افزایش روزافزون فناوری اطلاعات روز دنیا باید در اولویت برنامه های بخش صادرات باشد.
حسین عنایتی اظهار کرد: مطابق بررسی های کارشناسی انجام شده از سوی کارشناسان شرکت پست 6 رسته تولید در چهارمحال و بختیاری شامل صنایع دستی، گیاهان دارویی، فرش و گلیم فرش، گز، بادام و گردو، خوراک ابزیان و حیوانات خانگی قابلیت گسترش فروش و صادرات از درگاه اینترنتی دارد.
به گفته وی، در راستای رونق کسب و کار الکترونیک با هدف فروش محصولات تولیدی خاص چهارمحال و بختیاری با برند همین استان اقدامات بسیاری انجام و نیاز به تعامل و هم افزایی دستگاه های اجرایی دخیل در این بخش را دارد.
در این نشست بر ساماندهی و راه اندازی تشکل خاص صادرات کالا ویژه اتحادیه ها، تشکل ها و تعاونی های فعال در استان از جمله تعاونی های روستایی برنامه ریزی شد.
یکهزار و 127 واحد تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار