تابناک چهارمحال وبختیاری- مشاور فرهنگی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: فقر فرهنگی در جامعه ناشی از پایین بودن سرانه مطالعه است و فقر فکری و نگرشی نیز موجب دامن گیر شدن جامعه خواهد شد.
کد خبر: ۴۷۲۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴ 05 August 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- نوروز ایزدپناه در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان، با اشاره به اینکه سرانه مطالعه در سال 2015 در ایران 13 دقیقه بوده است، اظهار کرد: توسعه‌یافتگی کشور با سرانه مطالعه کتاب در ارتباط است.
وی افزود: فقر فرهنگی در جامعه ناشی از پایین بودن سرانه مطالعه است و فقر فکری و نگرشی نیز موجب دامن گیر شدن جامعه خواهد شد.
ایزد‌پناه گفت: بایستی مسیر بالندگی کشور در گرو احکام و معارف پیش رود و قطعاً فرهنگ کتابخوانی به وسیله ساخت انیمیشن و کلیپ‌هایی در این زمینه، رونق می‌یابد.
وی با اشاره به اینکه هیچ منتقد کننده‌ای بهتر از کتاب نمی‌تواند نگرش دقیق را به جامعه انتقال دهد، تصریح کرد: متاسفانه بیشتر وقت جوانان صرف فضای مجازی می‌شود و جامعه‌ای که نگرش تربیتی و استفاده کافی از آموزه‌های دینی را در اختیار نداشته باشد، دچار آسیب‌های فراوان می‌شود.
ایزد‌پناه با اشاره به اینکه پایین بودن سرانه مطالعه در کشور هشداری جدی است، خاطرنشان کرد: بایستی به منظور افزایش سرانه و مطالعه مفید در جامعه گام‌های موثری برداشته شود که برگزاری چنین جشنواره‌هایی در راستای افزایش سرانه مطالعه، مهم است.
در ادامه مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: اسلام به مسئله مهم کتاب و کتابخوانی بسیار اهمیت داده است و بایستی به این مهم، توجه شود.
حجت‌الاسلام سید جعفر مرتضوی، خاطرنشان کرد: بنا به سفارشاتی که در دین اسلام انجام شده است، یک ساعت نشستن در محضر کتاب برابر با هزار عمره و حج است.
در پایان مراسم، از 50 نفر از برگزیدگان جشنواره در بخش‌های انفرادی بزرگسالان، نوجوانان، کودکان، بخش خانوادگی، هفت نفر از کتابداران برتر و دست‌اندرکاران جشنواره با اهداء لوح سپاس تقدیر شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار