تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: در کنار میزبانی مسابقات کشوری شنا و وزنه برداری دانش‌آموزران، جشنواره بازی‌های بومی - محلی با هدف ارائه نوع پوشش، غذا و ... استان‌های مختلف کشور، در مجموعه ورزشی شهدا شهرکرد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۷۴۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸ 07 August 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- خدایار قاسم‌پور با اشاره به اینکه درس تربیت بدنی از سال 1306 در مدارس تدریس می‌شود، اظهار کرد: با این قدمت 90 ساله هنوز تربیت بدنی جایگاه اصلی خود را پیدا نکرده است.

وی با بیان اینکه اکنون 600 دبیر تربیت بدنی در استان وجود دارد، افزود: حدود 54 درصد از این افراد دارای تحصیلات کارشناسی ارشد و بالاتر هستند.
قاسم‌پور تصریح کرد: فضای ورزشی ایمن و تجهیزات مناسب در اختیار تمام مدارس استان قرار داده شده است .
وی با اشاره به برگزاری مسابقات ورزشی در رشته‌های مختلف در مدارس استان، تاکید کرد: از مجموع 180هزار دانش‌آموز استان، در سال تحصیلی 95 – 96، 90 هزار نفر معادل 50 درصد آنان در این مسابقات شرکت کردند که 26 هزار نفر از این تعداد به مرحله شهرستانی این مسابقات راه یافتند.
قاسم‌پور ادامه داد: چهار هزار نفر از این تعداد نیز به مرحله استانی راه پیدا کردند و در نهایت 650 دانش‌آموز در قالب 48 تیم همراه مربیان، سرپرست و داور در مسابقات کشوری شرکت کردند .
وی گفت: اکنون مسابقات قهرمانی کشور در سه رشته شنا و وزنه برداری با حضور 18 هزار دانش‌آموز از 11 استان به میزبانی چهارمحال و بختیاری در حال برگزاری است که این استان از نظر تعداد تیم شرکت کننده در رتبه سوم قرار دارد .
قاسم‌پور بیان کرد: این مسابقات یک فرصت استعداد یابی بزرگ برای کشف ورزشکاران نخبه است تا به فدراسیون مربوطه معرفی و در آن رشته ورزشی فعالیت خود را ادامه دهند .
وی در ادامه عنوان کرد: در کنار این مسابقات جشنواره بازی‌های بومی - محلی با هدف ارائه نوع پوشش، غذا و ... استان‌های مختلف کشور، از 18 تا 28 مرداد ماه جاری در مجموعه ورزشی شهدا شهرکرد برگزار خواهد شد .
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان تصریح کرد: به هر استان یک غرفه فرهنگی اختصاص داده می‌شود .
قاسم‌پور اضافه کرد: سال گذشته میزبانی مسابقات دو و میدانی دانش‌آموزان در این استان با کیفیت مطلوب برگزار شد و به همین دلیل سرپرستی اعزام تیم دو و میدانی کشور در مسابقات جهانی به چهارمحال و بختیاری داده شد که در تیر ماه سال جاری این تیم به مسابقات فدراسیون جهانی دانش‌آموزی ( آی اس اف) در کشور فرانسه اعزام و عنوان پر افتخار قهرمانی جهان را کسب کردند .

وی با اشاره به اینکه تمام فعالیت‌های تربیت بدنی در آموزش و پرورش برگرفته از اسناد بالا دستی که مهم‌ترین آن سند تحول بنیادین است، تاکید کرد: سال تحصیلی 95 – 96 نسبت به سال تحصیلی 94 – 95 رشد 24 درصدی سرانه ورزشی دانش‌آموزان حاصل شده است اما با این وجود این بخش نیازمند توجه بیشتر است .
قاسم‌پور مجموعه ورزشی شهدا در شهر شهرکرد را که متعلق به آموزش و پرورش استان است بزرگترین سالن ورزشی سرپوشیده وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: این مجموعه 44 هزار متر مربع است و دارای استخر، سالن ورزشی، چمن طبیعی، پیست تارتان، سلف سرویس و مجموعه خوابگاهی است .

وی با بیان اینکه 12 هزار ساعت آموزش درس تربیت بدنی در مدارس استان در طول سال تحصیلی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: حدود 85 فضای ورزشی سرپوشیده و تعداد زیادی فضای ورزشی روباز در اختیار دانش‌آموزان استان قرار دارد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار