تابناک چهارمحال وبختیاری-آیین گرامیداشت روز خبرنگار و تجلیل از خبرنگاران چهارمحال و بختیاری در آیینی با حضور استاندار و مسئولان دست اندرکار در شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۴۷۴۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵ 08 August 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- در این آیین جشن خانوادگی روز خبرنگار با حضور استاندار و جمعی از مسئولان دستگاه های اجرایی استان از خبرنگاران فعال تجلیل و قدردانی شد.
اجرای موسیقی محلی، استندآپ کمدی و مسابقه از دیگر برنامه های این آیین بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در این برنامه با تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: روز خبرنگار یادآور مجاهدت ها و تلاش های بی دریغ فعالان عرصه خبر و اطلاع رسانی است و امید به درخشش و توفیق بیش از پیش فعالان عرصه خبر باشیم.
جواد کارگران افزود: خبرنگاران چشم بینا و گوش شنوای جامعه هستند و از جایگاه رفیع و ارزشمندی در جامعه برخوردارند.
رئیس خانه مطبوعات چهارمحال و بختیاری نیز در این آیین با تاکید بر ارتقای جایگاه خبرنگاران اظهار کرد: خبرنگاران شان و مقامی که باید شایسته آن باشند را به دست نیاورده اند و علیرغم سختی کار، درآمد اندکی دارند.
میثم محمودیان تاکید کرد: خبرنگار، عزت، کرامت و حقوق شهروندی می خواهد و بی شک تامین این خواسته ها نقش بسیار مهمی در پیگیری مجدانه مطالبات جامعه و رفع مشکلات دارد.
وی با بیان اینکه مطبوعات استان بزودی صاحب خانه می شود، افزود: تلاش برای تامین ساختمان خانه مطبوعات استان در حال انجام است و بزودی این مهم محقق می شود.
رئیس خانه مطبوعات چهارمحال و بختیاری، تعامل و همکاری را لازمه بهبود وضعیت جامعه خبری و رفع مشکلات این حوزه دانست و گفت: تلاش می شود با همکاری و تعامل پیشکسوتان عرصه مطبوعات و خبررسانی ضمن رفع مشکلات موجود جامعه خبری استان بتوان گام های اساسی در راستای بهبود وضع معیشتی و ارتقای جایگاه فعالان این عرصه برداشت.
دبیر خانه مطبوعات چهارمحال و بختیاری با اشاره به تدوین برنامه های جدید در خصوص ساماندهی خبرنگاران افزود: این برنامه ها بزودی در نشستی با خبرنگاران مطرح می شود.
مجید تقیان همچنین در خصوص پیگیری بیمه خبرنگاران افزود: نمایندگی های روزنامه های سراسری با ثبت در سامانه جامع رسانه های کشور می توانند مجوز معرفی پنج نفر از خبرنگاران فعال خود را به سازمان تامین اجتماعی ارائه و از بسته حمایتی این سازمان بهره مند شوند.
در این آیین از 120 خبرنگار استان چهارمحال وبختیاری تجلیل شد.
17 مرداد 1377 محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مستقر در مزار شریف افغانستان به همراه هشت نفر از سرکنسولی ایران در این شهر توسط عوامل گروه طالبان به فیض شهادت نائل آمدند که برهمین اساس به واسطه یاد و گرامیداشت این شهید گرانقدر و قدردانی از تلاش خبرنگاران و فعالان عرصه خبر، 17 مرداد با عنوان روز خبرنگار نامگذاری شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار