رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی چهارمحال و بختیاری:
تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی چهارمحال و بختیاری گفت: مهارت‌افزایی فارغ‌التحصیلان بیکار دانشگاه‌ها از رسالت‌های این دانشگاه است.
کد خبر: ۴۷۴۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲ 08 August 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- فرید براتی با اشاره به بحران اقتصادی و افزایش نرخ بیکاری در کشور اظهار کرد: مهارت‌افزایی فارغ‌التحصیلان بیکار دانشگاه‌ها، از رسالت‌های دانشگاه جامع علمی‌کاربردی است.

وی افزود: این مسئله که ورودی دانشگاه علمی‌کاربردی دانشجویان دیگر دانشگاه‌ها با مدارک علمی باشند به بالا بردن سطح کیفی محتوا و اصلاح فرآیند‌های آموزشی کمک می‌کند.

رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این دانشجویان با توجه به وجود دروس مشترک عمومی و تطبیق با دروس گذرانده شده در حداکثر دو ترم و گذراندن 25 واحد تخصصی موفق به کسب گواهی دوره مهارت‌افزایی می‌شوند.

براتی با اشاره به اینکه برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها تخفیف و یارانه شهریه آموزشی در نظر گرفته می‌شود اضافه کرد: در برنامه توسعه ششم طبق قوانین مصوب، استخدام دانشگاهیان منوط به داشتن گواهی دوره مهارت‌افزایی است.

وی گفت: در راستای ایجاد اشتغال و پایین آمدن نرخ بیکاری، کد رشته‌هایی مانند مصنوعات چوبی، تراش سنگ‌های قیمتی، شیلات، ترافیک شهری، و پساب صنعتی به رشته‌های مراکز دانشگاهی استان اضافه شده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری افزود: همچنین رشته‌هایی که بازار کاری در آینده در اجتماع ندارند و مهارتی را برای دانشجو ایجاد نمی‌کنند محدود کردیم.

براتی اضافه کرد: در راستای بهبود وضعیت رفاهی دانشجویان مانند تغذیه و خوابگاه نظارت ویژه‌ای بر مراکز شهرستانی داریم تا شأن آموزش عالی در این مراکز رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه مهارت‌افزایی و تقویت عملکرد کیفی افراد شاغل در کشور از دیگر رسالت‌های دانشگاه جامع علمی‌کاربردی است ادامه داد: از 18 هزار و 900 فارغ التحصیل سالانه این دانشگاه، حدود 60 درصد از افراد شاغل هستند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال تحصیلی آینده این دانشگاه 71 کد رشته محل در مقطع کاردانی و 79 کد رشته محل در مقطع کارشناسی پیوسته دارد که از این تعداد 13 کد رشته در مقطع کاردانی و 8 کد رشته محل در مقطع کارشناسی ناپیوسته شامل رشته‌هایی هستند که جدید اضافه شدند.

براتی اضافه کرد: در سال تحصیلی جدید افزایش شهریه آموزشی در این دانشگاه پیش‌بینی نشده است و اولویت دانشگاه جذب فارغ‌التحصلان بیکار دانشگاه‌ها خصوصاً در بحث صنعت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار