تابناک چهارمحال وبختیاری- متخلف قطع درختان جنگلی در چهارمحال و بختیاری به غرص 100 اصله نهال در محل وقوع جرم محکوم شد.
کد خبر: ۴۷۴۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸ 08 August 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری ، چندی پیش، یک متخلف در منطقه حفاظت شده جنگلی هلن درحین تخریب محیط زیست از طریق قطع درختان جنگلی دستگیر و تحویل مراجع قانونی شد.

این فرد از سوی دادگاه به تحمل چهارماه حبس تعزیری و غرص 100 اصله نهال بلوط در محل وقوع جرم و محافظت از آن‌ها به مدت دوسال محکوم شد.

در این حکم عنوان شده است که چنانچه این فرد مفاد حکم را رعایت نکند، محکومیت وی را به حبس یا جزای نقدی تبدیل خواهد کرد. نکته جالب توجه در این حکم، تا گذشت نیمی از مدت مجازات با پیشنهاد قاضی اجرای حکم، میتوان از ابزار تشویقی و تنبیهی برای افزایش یا کاهش مدت مجازات استفاده نمود و تاکید قاضی بر پیشگیری از تکرار جرم و اصلاح مجرم قرار گرفته است.

منطقه ۴۰۱۳۱ هکتاری حفاظت شده هلن به واسطه تصمیم شورای عالی حفاظت محیط زیست در سال ۱۳۷۷ مبنی بر حفاظت از ده درصد جنگل‌های کشور انتخاب و در سال ۱۳۸۷ مورد تصویب قرار گرفت، در سال ۱۳۸۰ اعلام و از سال ۱۳۸۹ عملا به مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست در آمد . این منطقه در شهرستان های اردل و لردگان و کیار از توابع استان چهار محال و بختیاری واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار