تابناک چهارمحال وبختیاری- عکاسان و هنرجویان رشته عکاسی در چهارمحال و بختیاری با همکاری انجمن سینمای جوانان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی عکس های ' احمد تاجی' را خوانش کردند.
کد خبر: ۴۷۵۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱ 09 August 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- در آیین نکوداشت احمد تاجی از عکاسان با تجربه چهارمحال و بختیاری که سه دهه در این عرصه فعالیت کرده است، عکس های او با موضوع مستند اجتماعی مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
در ابتدا مجموع عکس های عاشورایی این هنرمندان پس از نمایش مورد ارزیابی هنری قرار گرفت.
سپس مجموعه ای از تک عکس های مستند و در نهایت مجموعه 'اشرف ' که داستان یک دختر عشایر بیمار است مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
عکاسان چهارمحال و بختیاری اعلام کردند: احمد تاجی از جمله هنرمندانی است که موفق به ثبت موقعیت های ناب عکاسی در مستند اجتماعی شده است.
استادان رشته هنر در دانشگاه گفت:احمد تاجی هنرمندی است که در انجمن سینمای جوانان ، عکاسی را فرا گرفته است و دید سینمایی به موضوعات مستند اجتماعی دارد.
کریم منزوی افزود: احمد تاجی در مجموعه عکس های خود همیشه به موضوع توجه ویژه ای دارد و برای گرفتن عکس تلاش زیادی دارد.
وی گفت: عکس هایی که او ثبت کرده است دارای امضا و خاص خود این عکاس است و در تمامی عکس های خود به عناصر زیبایی شناسی اثر توجه ویژه ای دارد.
جواد کارگران دهکردی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری عکاسی مستند اجتماعی را از ژانرهای اثر گذار در این هنر دانست و گفت: عکاسان مستند اجتماعی با ثبت واقعیت های اجتماعی، یک رخداد را همانگونه که وجود دارد به مخاطب ارائه می کند.
مسوول انجمن سینمای جوانان شهرکرد نیز گفت: این انجمن بنا بر رسالتی که دارد تا پایان سال آیین نقد و عکس خوانی و تجلیل از عکاسان پیشکسوت را اجرا می کند.
سجاد میرزاییان دهکردی افزود: این انجمن سال آینده نیز آثار 10عکاس را مورد بررسی قرار می دهد و از عکاسان نام آور جشنواره های مختلف نیز قدردانی می کند.
به گفته وی، علاوه بر این انجمن سینمای جوانان شهرکرد اقدام به برگزاری پاتوق فیلم و نقد و بررسی عکس هنرمندان استان می کند.
در این آیین که با عنوان' رنج عکس' در مجتمع فرهنگی هنری غدیر شهرکرد برگزار شد، رضا زیرک پور، بهرام شمسی پور، ایوب پشتوار، بهزاد پیشکار، امین پاسی شیرازی، احمد ریاحی دهکردی از عکاسان و جمعی از هنرمندان رشته های مختلف استان حضور داشتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار