تابناک چهارمحال وبختیاری- می توان ادعا کرد یکی از مهم ترین مشکلات جوامع توسعه نیافته، ضعف ساختاری اطلاع رسانی و آگاهی بخشی عمومی در بخش های مختلف بخصوص اطلاع رسانی از فعالیت ها و نیازمندی های عمومی در دستگاه های اجرایی است که این موضوع در شرکت شهرک های صنعتی چهارمحال و بختیاری محسوس است.
کد خبر: ۴۷۶۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲ 12 August 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- شورای اطلاع رسانی شرکت شهرک های صنعتی چند سالی است که از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با هدف استفاده از ظرفیت رسانه ها و مطبوعات برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی به سمت رونق تولید و گسترش اشتغال در واحدهای صنعتی کوچک و متوسط راه اندازی شده است.
شورای اطلاع رسانی شهرک های صنعتی شامل 6 سند تشکیل شده که تاکیدات مقام معظم رهبری بر 'اقتصاد مقاومتی و حمایت از صنایع کوچک و متوسط ' از جمله این اسناد است و شورای اطلاع رسانی بدنبال این تاکیدها و در راستای تقویت و ارتباط بیشتر مردم با صنعت و سرمایه گذار با تولید در تمامی استان های کشور راه اندازی و فعالیت دارد.
در استان چهارمحال و بختیاری نه تنها شورای اطلاع رسانی شرکت شهرک های صنعتی فعالیت ندارد، بلکه در موارد مستقل و مصاحبه ها با رسانه ها بسیار ضعیف و حتی در بن بست خبری به سر می برد.
می توان ادعا کرد که با استفاده از قدرت و نفوذ رسانه ها می توان بخش های گوناگون کشور از جمله حوزه صنعت و تولید را بهتر به افکار عمومی به ویژه سرمایه گذاران بخش خصوصی معرفی کرد.
مطابق گزارش ها و آمارهای موجود 92 درصد واحدهای تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری در بخش صنایع کوچک و متوسط فعالند که 70 درصد این واحدها نیز در شهرک ها و نواحی صنعتی مستقر هستند.
ظرفیت اسمی اشتغالزایی واحدهای تولیدی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان 14 هزار و 927 نفر است که حدود 70 تا 80 درصد اشتغال صنایع استان در واحدهای کوچک و متوسط است.
در چند سال اخیر به دلیل بسیاری از مشکلات مالی از جمله تحریم های اقتصادی، مشکلات تامین سرمایه ثابت و سرمایه در گردش، تامین مواد اولیه و فروش محصولات واحدهای تولیدی و صنعتی، اکثر واحدها دچار رکود و تعطیلی شدند.
رفع بحران مالی و تکیه بر اقتصاد داخلی تعیین شعارهای مبنی بر اقتصاد مقاومتی، حرکت در راستای تولید و اشتغال از سوی مقام معظم رهبری، اقدامات عملی به مسئولان در کشور ابلاغ شد و دولت برنامه ها و سیاست هایی را در این راستا در حال اجرا دارد.
در این میان از سوی شرکت شهرک های صنعتی چهارمحال و بختیاری هیچ علاقه ای به اطلاع رسانی و انعکاس عملکردها، خدمات دولت و نیازمندی واحدها وجود ندارد.
باید خدمات دولت و نیازمندی ها در فضای مکتوب و مجازی رسانه منعکس و منتشر شود که هم در افکار عمومی، امید ایجاد شود و هم برای رفع مشکلات و نیازمندی ها در سطح کلان برنامه ریزی شود.
یکهزار و 288 واحد تولیدی و صنعتی و 29 ناحیه و شهرک صنعتی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.
21 مردادماه روز حمایت از صنایع کوچک نامگذاری شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار