فرماندار شهرستان شهرکرد:
تابناک چهارمحال وبختیاری- فرماندار شهرستان شهرکرد گفت: در پیشگیری از اعتیاد به مواد‌مخدر آموزش در اولویت است.
کد خبر: ۴۷۷۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸ 13 August 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- حمید ملک‌پور در نشست شورای فرعی مبارزه با مواد‌مخدر شهرستان شهرکرد با بیان اینکه در پیشگیری از اعتیاد به مواد‌مخدر آموزش در اولویت است اظهار کرد: آموزش و پرورش، به دلیل نقش بی‌نظیری که در ساختار اجتماعی، فرهنگی و آموزشی کشور دارد، در عرصه پیشگیری از اعتیاد جوانان، با هیچ دستگاه و نهادی قابل مقایسه نیست.

وی با بیان اینکه آموزش‌های پیشگیرانه علاوه بر دانش‌آموزان باید برای کارشناسان تربیتی، مدیران و دبیران مدارس نیز ارائه شود ادامه داد: پیشگیری در حوزه موادمخدر خط مقدم مبارزه در این عرصه به‌شمار می‌رود.

فرماندار شهرکرد افزود: از ابتدای امسال طرح جامع پیشگیری از اعتیاد در مدارس این شهرستان در حال اجرا است و بودجه مشخصی برای آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است.

ملک‌پور گفت: استفاده از قابلیت‌های فضای مجازی و ارسال پیام‌های پیشگیرانه می‌تواند نقش موثری در پیشگیری از اعتیاد در بین اقشار نوجوان و جوان داشته باشد.

فرماندار شهرستان شهرکرد با بیان اینکه خانواده‌ها نقش اصلی در پیشگیری از اعتیاد به موادمخدر دارند اضافه کرد: مداخله باید به‌هنگام باشد اما معمولا این مداخلات از سوی خانواده‌ها زمانی صورت می‌گیرد که آسیب‌ها بروز کرده‌اند و اقدامات درمانی بسیار مشکل و زمان‌بر است.

وی عنوان کرد: هم دبیران و کادر آموزشی مدارس و هم اولیا باید حتما در این خصوص آگاهی داشته باشند تا بتوانند به خوبی از فرزندشان محافظت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار