تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از راه اندازی سامانه 'سامط ' در این اداره کل از شهریور امسال خبر داد و گفت: با این سامانه مدت زمان پاسخگویی به استعلامات منابع طبیعی تا حدود یک ماه کاهش می یابد.
کد خبر: ۴۷۸۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳ 15 August 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- برمک اسلامی اجرای این طرح را در راستای توسعه سیاستهای دولت الکترونیک عنوان و بیان کرد: با راه اندازی این سامانه، تمامی استعلامات حقیقی و حقوقی نظیر راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، نیروی انتظامی و دستگاه های قضایی درباره ملی بودن و مستثنیات اراضی، بصورت الکترونیکی دریافت و پیگیری و نتایج بصورت پستی برای متقاضی ارسال می شود.
وی، متوسط زمان پاسخگویی به استعلامات منابع طبیعی استان را حدود 2ماه عنوان و اظهار کرد: با این اقدام، مدت پاسخگویی تا یکماه کاهش یافته و در مواردی نیز استعلامات در 3 روز قابل پاسخگویی است.
اسلامی افزود: در تفاهمنامه ای که سازمان جنگلهای کشور با دفاتر پیشخوان دولت منعقد کرده است این سامانه بصورت آزمایشی در استان البرز راه اندازی شد وهم اینک این طرح در چهارمحال و بختیاری همزمان با 11 استان دیگر در حال اجراست.
اسلامی ، تجهیز روستا و شهرهای استان به دفاتر پیشخوان دولت و آمادگی این دفاتر را از دلایل انتخاب این استان برای راه اندازی سامانه سامط برشمرد.
وی بیان کرد: متقاضیان برای پاسخگویی به استعلامات مورد نظر باید به دفاتر پیشخوان متنخب مراجعه کنند.
یک میلیون و 90 هزار هکتار از عرصه های طبیعی چهارمحال وبختیاری را مراتع و 307 هزار هکتار جنگلها است که 86درصد از مساحت منابع طبیعی این استان را به خود اختصاص داده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار