تابناک چهارمحال وبختیاری- دبیر کمیته ورزش‌های هوایی چهارمحال و بختیاری گفت: سایت جهان‌بین امسال راه‌اندازی و نزدیک 100 میلیون تومان اعتبار برای آن اختصاص یافت.
کد خبر: ۴۷۹۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵ 16 August 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- ابوذر امیدی‌مقدم اظهار کرد: ورزش هوایی دارای هفت زیر شاخه اعم از پاراگلایدر، پاراموتور، هواپیما تک‌نفره و هواپیمای بدون سرنشین است که در استان تنها در پاراگلایدر فعالیت می‌شود .

وی با اشاره به اینکه سه سایت دائمی برای این ورزش در استان وجود دارد، افزود: گردنه‌رخ، جهان‌‎بین در شهر چلیچه و سایت دوپلان در روستای دوپلان، سایت‌های استان هستند.

امیدی‌مقدم تصریح کرد: سایت گردنه‌رخ به دلیل ارتفاع از سطح دریا بهترین سایت برای انجام این ورزش در کشور است و از تمام کشور و دنیا برای انجام این ورزش وارد این سایت می‌شوند.

وی با بیان اینکه دو ماه پیش بیشترین رکورد کشور در ارتفاع که شش هزار و 937 متر از سطح دریا بود توسط ورزشکاران تهرانی در این سایت ثبت شد، گفت: دو تا سه سال پیش نیز بیشترین رکورد ارتفاع در این رشته در کشور که 272 کیلومتر بود توسط ورزشکاران اصفهانی در همین سایت ثبت شد.

امیدی‌مقدم تاکید کرد: سایت جهان‌‎بین امسال راه‌اندازی و نزدیک 100 میلیون تومان اعتبار برای آن اختصاص یافته است و در مرحله آماده سازی سنگ فرش، نیمکت و... قرار دارد.

دبیر کمیته ورزش‌های هوایی استان بیان کرد: این ورزش به صورت پروازهای تفریحی و برای خانواده‌ها نیز قابل انجام است و افراد از سن 9 سالگی با پرداخت مبلغ 150 هزار تومان در این زمینه می‌توانند فعالیت کنند و آموزش تخصصی از سن 13 سالگی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه دوره‌های آموزش پاراگلایدر در چهار مرحله مبتدی، ناشی، مستقل و پیشرفته به افراد علاقمند ارائه می‌شود و پس از اتمام دوره و کسب نمره قبولی مدرک آنان از سوی انجمن ورزش‌های هوایی کشور صادر خواهد شد، گفت: این ورزش نوپا و ناشناخته است و هنوز مسابقات به شکل منسجم و دائمی در این رشته برقرار نیست و به تازگی جزء ورزش‌های المپیکی محسوب شده است.

امیدی‌‎مقدم در خصوص تعداد ورزشکاران فعال در این رشته، اضافه کرد: 75 پرنده آموزش‌دیده شامل 67 آقا و هشت خلبان پاراگلایدر خانم در استان فعالیت می‌کنند.

وی بیان کرد: این ورزش با توجه به امکانات و تجهیزات مورد نیاز اعم از بال کمک، کلاه، بی‌سیم و هارنت که صندلی خلبان است حدود 10 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد، نسبت به سایر ورزش‌ها گران محسوب نمی‌شود.

امیدی‌مقدم خاطرنشان کرد: ورزشکاران در این رشته بیمه هستند و در صورت رعایت نکات ایمنی ورزش خطرناکی محسوب نمی‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار