تابناک چهارمحال وبختیاری- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: مشارکت مردمی در مقابله با مواد مخدر، یک اصل است .
کد خبر: ۴۷۹۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱ 16 August 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- قاسم سلیمانی دشتکی در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد ظرفیت مناسبی در زمینه فرهنگ‌سازی پیشگیری از اعتیاد دارند، اظهار کرد: مشارکت مردمی در مقابله با مواد مخدر، یک اصل است.

استاندار افزود: دستگاه‌های اجرایی متناسب با امکانات خود اقلام فرهنگی را در اختیار ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار دهند.

وی تقویت مسائل اعتقادی توسط روحانیون مستقر در مناطق آلوده به مواد مخدر را از دیگر راهکارهای مبارزه با اعتیاد به مواد مخدر دانست و گفت: چنانچه افراد از نظر اعتقادی به مرحله‌ای برسند که بتوانند بین امور خیر و شر تمیز قائل شوند و آن را به خوبی تشخیص دهند می‌توان امیدوار بود که آمار معتادان به مواد مخدر بسیار کم شود.

استاندار اشتغال افراد معتاد را عاملی برای مبارزه با این بلای خانمان‌سوز دانست و گفت: بایستی با اجرای طرح‌های اشتغال فراگیر از محل صندوق توسعه ملی، زمینه اشتغال این افراد نیز فراهم شود.

وی در ادامه با اشاره به قرارداد سازمان مدیریت و برنامه بودجه کشور با یکی از شرکت‌های تولیدی پوشاک، تصریح کرد: این شرکت در چهار استان از جمله چهارمحال و بختیاری دو هزار فرصت شغلی ایجاد می‌کند.

سلیمانی دشتکی همکاری همه دستگاه‌ها و مشارکت مردم در خصوص مبارزه با مواد مخدر را خواستار شد و خاطرنشان کرد: نباید از دستگاه‌های متولی انتظار داشت که به تنهایی به انجام این امور بپردازند و ضروری است تا همه دستگاه با همکاری و همراهی مردم در این مسیر گام بردارند.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست اظهار کرد: در حال حاضر برای احداث خانه عالم در مناطق آلوده به مواد مخدر مجموعاً 100 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

علی شهریارپور خاطرنشان کرد: برای تکمیل و تجهیز زورخانه و مراکز ورزشی مناطق آلوده به مواد مخدر به منظور افزایش قدرت و تحمل معتادان در برابر وسوسه‌های مصرف، از اعتبارات استانی به این امر اختصاص داده شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار