مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری:
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست چهارمحال و بختیاری گفت: 95 درصد آتش‌سوزی‌هایی طبیعت نیز متأثر از عامل انسانی هستند که یا عمدی یا غیرعمدی مباردت به آتش زدن منابع طبیعی می‌کنند.
کد خبر: ۴۷۹۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳ 16 August 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- شهرام احمدی فارسانی در شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: ازجمله عوامل مهم اغلب آتش‌سوزی‌های می‌توان به دو عامل طبیعی و انسانی اشاره کرد، 95 درصد آتش‌سوزی‌هایی طبیعت نیز متأثر از عامل انسانی هستند که یا عمدی یا غیرعمدی مباردت به آتش زدن منابع طبیعی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون چهار مورد آتش‌سوزی در اراضی و عرصه‌های طبیعی چهارمحال و بختیاری گزارش شده است، افزود: سال گذشته در همین زمان 17 مورد آتش‌سوزی گزارش شده است.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه جمعاً در سال 95 تعداد 25 مورد آتش‌سوزی گزارش شده است، ادامه داد: این تعداد آتش‌سوزی در 434 هزار و 700 متر مربع از اراضی ملی استان رخ دادند.

احمدی فارسانی با تأکید بر اینکه انواع آتش‌سوزی‌ها شامل آتش‌سوزی مرتعی، تالابی و جنگلی هستند، اضافه کرد: راهکارهایی برای مقابله با آتش‌سوزی وجود دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به جلوگیری از روشن کردن آتش، اطلاع‌رسانی به موقع در زمان حریق، آموزش و فرهنگ‌سازی در میان بومیان محلی و... اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار