تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران گفت: آسیب‌های موجود در جامعه ناشی از فزونی جمعیت نیست.
کد خبر: ۴۷۹۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳ 17 August 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- حجت الاسلام عبدالحسین خسرو پناه در بیست و یکمین شب از سلسله نشست‌های طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه‌زدایی دینی، با اشاره به اینکه ازدواج از منظر قرآن مایه آسایش و آرامش افراد است، گفت: جمعیت زمانی معنا پیدا می کند که خانواده شکل بگیرد در غیر این صورت منجر به کاهش جمعیت خواهد شد.
وی ادامه داد: حکمت خدا از آفرینش زن و مرد تحقق خانواده و جمعیت بوده و در صورتی که جمعیت وجود نداشته باشد نمی‌توان بر دشمنان غلبه کرد.
پژوهشگر فلسفه دین تصریح کرد: امروزه مساله جمعیت با گذشته متفاوت است و جمعیت ارتباط با سیاست اقتصاد و مسایل اجتماعی و فرهنگی دارد.
وی گفت:منظور اسلام زمانی که تأکید بر جمعیت، زاد و ولد و خانواده می‌کند این است که آن جامعه کارآمد و اهل تلاش باشد.
حجت الاسلام خسرو پناه با اشاره به اینکه تشکیل خانواده امری فطری برای زنان به شمار می‌رود، تصریح کرد: فطرت زن حکم می‌کند ازدواج کند و در صورتی که تولید مثل نداشته باشد منسوخ است.
وی گفت: لازم است دولتمردان به منظور ازدواج جوانان و تولید مثل تدابیری اتخاذ کنند.
پژوهشگر فلسفه دین با اشاره به شرایط زنان کارمند در هنگام زایمان، تأکید کرد: این قوانین مطلوب است و موجب ایجاد انگیزه و افزایش رشد جمعیت خواهد شد.
وی ادامه داد: بایستی مهدهای کودک در کنار شغل زنان بوده و شغل زنان متناسب با ویژگی و شان آن‌ها باشد و به منظور تربیت صحیح فرزند لازم است اشتغال آن‌ها پاره وقت باشد.
حجت السلام خسروپناه خاطرنشان کرد: افزایش جمعیت موجب افزایش بیکاری و کاهش تولید نمی‌شود بلکه بی‌تدبیری عامل آن بوده که لازم است در این زمینه توجه بیشتری انجام شود.
رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه با اشاره به اینکه امروزه در دنیا پیری جمعیت یک بحران محسوب می‌شود، تصریح کرد: بایستی نهادهای فرهنگی از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش فرهنگ تحقق شاخص‌های توسعه‌یافتگی را در مدارس و مراکز آموزش دهند.
حجت الاسلام خسروپناه با بیان اینکه فرزند صالح بهترین اجر الهی را نصیب والدین می کند، خاطرنشان کرد: تربیت فرزند نیازمند صبر، حوصله و دانش است و بایستی رابطه والدین و فرزند به رابطه‌ای محبت آمیز تبدیل شود تا از وجود جمعیت سالم در جامعه بهره ببریم و زمانی جامعه‌ای آباد است که فرزندان جامعه صالح باشند.
وی ادامه داد: آسیب‌های موجود در جامعه ناشی از جمعیت نبوده بلکه عامل آن‌ها بی تدبیری، ناکارآمدی و رانت‌خواری بوده است.
رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه خاطرنشان کرد: افزایش جمعیت با آثار مثبت فرصتی است که موجب رشد و توسعه‌یافتگی جامعه با فرهنگ خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار