تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: مرحله احیای صنایع فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری به عنوان نخستین واحد فولاد از طرح‌های هفت گانه کشور فعال است.
کد خبر: ۴۷۹۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰ 17 August 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- سید نعیم امامی اظهار کرد: عملیات ساخت کارخانه فولاد از سال 86 با برنامه ریزی اولیه تولید سالانه 800 هزار تن اسلب در سه مرحله احیاء مستقیم (تبدیل گندله به آهن اسفنجی)، فولاد سازی و تأمین زیرساخت، جنبی و پشتیبانی آغاز شد.
وی افزود: مرحله احیای صنایع فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری به عنوان نخستین واحد فولاد از طرح‌های هفت گانه کشور فعال است و هم اینک در عملیات ساخت مرحله دو این کارخانه 250 فرصت شغلی ایجاد شده است که پس از تکمیل و راه اندازی 300 نفر استخدام می‌شوند.
امامی با اشاره به اینکهاز ابتدای عملیات ساخت طرح فولاد چهارمحال و بختیاری تا سال 92 حدود چهار هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شد، تصریح کرد: با واگذاری 65 درصد این کارخانه به فولاد مبارکه، این بخش شش هزار میلیارد ریال در ساخت این کارخانه سرمایه‌گذاری کرد و 35 درصد بقیه را سازمان ایمیدرو خریداری و سرمایه گذاری کرده است.
رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان اظهار کرد: طرح توسعه فولاد در سفر رییس جمهوری در سال 93 به چهارمحال و بختیاری، ایجاد و بخش تولید ورق (نورد سرد و گرم) نیز برای این طرح در نظر گرفته شده است.
وی خاطرنشان کرد: مجموعه فولاد چهارمحال و بختیاری شامل فاز احیا (تبدیل گندله آهن به آهن اسفنجی) و فاز فولاد سازی (تبدیل آهن اسفنجی به اسلب) و فاز تولید (شمش فولادی) در 422 هکتار و با زیربنای 250 هکتار، در سفیددشت فعال است.
مجتمع فولاد سفید دشت چهارمحال و بختیاری در فاصله 30 کیلومتری شهرکرد واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار